Balog Műhely

Vízfolyás

2018. szeptember 15. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

Sziasztok!

Elkezdett szökni a víz a kis suzukiból amit egy kis vízfolttal jelzett minden nap maga alatt. Megbontás nélkül körbenézve a vezérlés oldali takaró fedél alól jött valahonnan a víz. A vízpumpa lett a gyanúsított. Na lássuk mi lesz belőle! Épp beálltam a műhelybe már csöppent is a víz...

01.jpg

Első körben a generátort lazítottam, mert ezzel történik a hosszbordás szíj feszítése is. Két darab csavart lazítottam meg és már jöhetett is le a szíj. Majd a vízpuma szíjtárcsa is leszerelésere került. A vezérlés oldalán található burkolat leszereléséhez le kell venni a főtengelyen található szíjtárcsát is. Ezt 5 db csavar fogja. Szűkös a hely de megoldható.

02.jpg

Jöttek le szépen a további alkatrészek.

03.jpg

A levegőszűrő házat egy csavar fogja a szelepfedélhez és egy gumicső is. Könnyen lejött. A vezérlés burkolatát ha jól emlékszem 8 db csavar és egy anyacsavar fogta. Miután leszereltem már látszott is honnan jön a víz. Ez bizony nem vízpumpa lesz.

04.jpg

A fagydugón lett egy kis rés ahonann szivárgott a víz. A vezérlést le kell vennem hozzá, hogy meg tudjam nézni közelebbről. A vízpuma csere esetén is le kellett volna szerelnem, mert azon van a feszítő szerkezet. Erről az oldalról nézve az óramutató járásával megegyező irányba forgatva a főtengelyt jelre állítottam a szíjtárcsát.

05.jpg

A főtengelyen is van két ilyen jel aminek összhangban kell lennie egymással. Hogy ki tudjam lazítani a vezérműtengelyen található szíjtárcsát le kell venni a szelepfedelet.

06.jpg

Ezt 4 db csavar fogja. Ez tőcsavaros szóval csak az anyacsavart kell letekerni ami könnyen lejött, de ami alatta van az nem adta magát könnyen. Az anyák alatt van egy alátét amibe bennt van egy tömítés. De ez egy megkeményedett gumi volt.

07.jpg

Az anyák leszerelése után meg sem moccant a szelepfedél, mintha le sem csavartam volna semmit.

08.jpg

Nagy küzdelmek árán ki tudtam szedni őket és már lennt is volt a szelepfedél. Itt látható, hogy a vezérműtengelyen van 2 db 10-es furat aminek segítségével lehet ellentartani ahhoz, hogy le tudjam csavarozni a szíjtárcsát.

09.jpg

A vezérlés a szíjfeszítő szerkezet két csavarja és egy rugó leszerelése után le is jött.

10.jpg

A szíjtárcsát egy csap igazítja a helyére, erre majd figyelni kell az össze szerelésnél, nameg, hogy el ne vesszen az a kicsi alkatrész.

11.jpg

Itt van a hiba forrása. Lehet is látni meddig "telítődik" fel majd innen már lefele megy tovább a víz. Egy kis piros pont látható ahonnan indul a folyamat, akárhányszor kitöröltem szárazra azonnal kezdte előről.

12.jpg

A fagydugót nem akartam kiszedni a helyéről, mert lehet, hogy a hengerfejet is le kellett volna szednem hozzá. Bár szerintem talán anélkül is megolható lenne, de nekem volt egy másik ötletem. Első lépésként hűtővíz leengedése. Erre a célra a hűtő alján van egy csap.

13.jpg

Most már nem szivárgott, mert nincs benne víz :) Ez után teljesen megtisztítottam, zsírtalanítottam a fagydugót, majd a ragsztás mellett döntöttem. Erre a célra egy két komponensű acél tartalmú ragasztót használtam. Meglátjuk mit mutat, ha nem sikerül akkor majd kiszedem valahogy vagy behegesztem.

14.jpg

Teljes kötési idő 4 óra de kapott rá egy éjszakát, szóval azzal nem lehet gond. A vezérlést 40 ezer km-el ezelőtt cserélték és a szíj még szép repedés mentes állapotban volt, és a feszítő görgő is szépen ment úgyhogy mehet vissza szépen minden a helyére.

15.jpg

Szíjtárcsa visszarak a vezérműtengelyre és meghúz 56-64 Nm-re. Nem -8 ra :) Jelölések ellenőrzése fennt és lent is. Szíj fel és mehet a feszítő szerkezet is. Kicsit játékos de megoldható. Szíjfesztítő csavar 24-30 Nm a peremes csavar 9-12 Nm-re meghúz. A szíj feszességre azt vettem alapul, hogy legfeljebb 90°-ot tudjam elcsavarni.  Kézzel átteker a főtengely néhányszor a biztonság kedvéért. Fennt megállít a jelölésnél lennt ellenőriz. Okés!

17.jpg

Szelepfedél megtakarít és mehet vissza a helyére. A fotó még kicsit korábban készült,  mert a vezérlés még nem volt a helyén.

16.jpg

A szelepfedél meghúzási nyomaték 9-12 Nm. Az anyák is kaptak új tőmítést de nem pont olyan alakút ami ide kell, ez teszt alatt van. Még kapott egy új levegőszűrőt is. A réginek már nem volt ilyen jó a kontrasztja...

18.jpg

Plussz még egy új szíj is, hamár belekezdtünk.

19.jpg

Fagyállóval feltöltöttem a hűtőt (leeresztő ugye visszazárva) csöveket megnyomkodtam, hogy légtelenítsek amennyire tudok. Kiegyenlítő tartály "full" jelölésig tölt. Néhány km után kiszívta ezt. Ismét telitölt és már csak a felét kérte és már nem csöpög. Több nap használat után úgy néz ki minden okés úgyhogy gurulunk tovább...

u.i.:

Hát jól sejtettem, a szelepfedél anyacsavar tömítés az nem lett az igazi Az egyiknél szivárog az olaj de most már megérkeztek a gyári tömítések úgyhogy mehetnek a helyükre. Egybe vannak építve az alátéttel szóval a régiből nem kellett volna kitakarítani a belegyógyult gumikat...

13_1.jpg

Már csak az anyák hiányoznak és kész is vagyunk.

14_1.jpg

 Levezetésnek még egy olajcsere csakhogy teljes legyen a kép.

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr9514242295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása