Balog Műhely

A neve: Christine

2018. február 11. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

Sziasztok!

Az előző rész alkalmával nem sikerült orvosolni a porblémát a hidrotőkék cseréjével úgyhogy most a porlasztócsúcsok kerültek reflektorfénybe. 2 alkalommal azért így is mentem vele és az utolsó alkalommal még egy izzítógyertya is elszállt. Csakhogy ne legyen egyszerű.

Ezzel is kezdtem először, hogy tényleg a gyertya hiba vagy nem. A motortérben van az izzítórelé az ablakmosó tartály tövében.

40.jpg

Itt lehúztam a nagyobbik csatlakozót és ott ki lehet mérni a gyertyákat. 0,9-1 ohm körüli értékeket mértem egy kivételével. A harmadik hengeré 2400 ohm volt. Na az nem túl jó. Már a csatlakozóba tartó vezetékek sem néztek ki túl jól.

13.jpg

Akkor majd ezt is meg kell oldani, de már kihűlt a motor és így nem akarom megpróbálni kicserélni a gyertyát. Úgyhogy elmentem megtankolni és már a repsol 2T is beletöltöttem (Köszi az infót Burghart úr!). Odaérek kulcs elfordít és semmi. Ez nem áll meg. Na szép, van egy autóm ami rosszul indul hidegen de nem tudod leállítani. Mi jöhet még?

Az üzemanyagszűrő tetején van egy "gomb" amin van egy "STOP" felirat egy nyíllal. Arra elforgatva elzárja a naftát és kicsit várva leáll a motor. Na ezt megjátszottam és sikerült megtankolnom. Otthon utánajárva a leállítás folyamatának és hamar kideült mi volt a baki. Miközben az izzítórelével játszottam lehúztam egy vákumcsövet csak nem tudtam róla és emiatt nem tudtam leállítani a kocsit. Visszadug és jó lett minden. Legálábbis ez a része.

06.jpg

Akkor szedjük szét ismét. Szívósor, adagoló csövek, szelepfedél. Még meleg motorál akartam, hogy a legjobb esélyekkel tudjam kicsavarni az izzítógyertyát. Nem szertném beletörni. Ehhez 12es hosszú dugókulcs kell. Szép nagy hangot adott mikor megindult. Először azt hittem beletörött olyan hangos volt. De minden okés szépen kijött. De körbe nézve láttam néhány dolgot ami nem nyugtatott meg. Még a kábelkorbáccsal is kell valamit majd csinálnom. Némi szigetelés hiányzik. Több helyről.

12.jpg

De ezt majd később. A porlasztócsúcsok!

Van még körülöttük egy "torok" amit ki kell venni onnan. Nem csavaros csak bele van nyomva a helyére. Elég szorosan fogja de kis játékkel ki lehet venni onnan őket.

05.jpg

Ezek után egy célszerszám kellene ami nekem ismét nem volt. Ebben segített két nagyszerű kollegám akik csináltak nekem egyet.

Köszönöm szépen Balázs és Tamás!

Szerszámgyártás.

30.jpg

Ehhez egy nagyon hosszú 22-es dugókulcs kell. Sima 22-es szétvág és meghosszabbít. Ez már profi módon esztergálva és heggesztve.

31.jpg

Szerszám akcióban.

32.jpg

Próbáltam akkor is mikor fennt voltak a "torkok" de úgy nem fért oda. De szépen kijöttek.

33.jpg

Mind az öt.

34.jpg

Na akkor ez megvan. Dobozba velük és irány felújítani gyári bosch alkatrészekkel. Itt volt néhány napom, hogy a tv előtt fekhessek..... :)

De mivel úgyis az akna felett állt az autó most megnézttem egy másik dolgot is, mégpedig a tankszűrőt. Láttam már róla csúnya képeket, mikor úgy néz ki mint egy gyertya annyi kosz rárakódik, úgyhogy gondoltam megnézem. Ehhez minél kevesebb üzemanyaggal érdemes nekiállni. Nem is hagytam bennt sokat, hogy minél kevesebb jöjjön ki a tankból. Kicsit megemeltem az autó elejét, hogy hátrafolyon ami még bennt maradt.

01.jpg

A tankszűrőt alulról tudjuk kicsavarni egy 22-es hatlapfejű imbusszal.

02.jpg

Márugye akinek van ilyen. Nekem nincs úgyhogy csináltam egyet. A 14-es csavarnak pont ekkora feje van már csak meg kell fogni valahogy. Fogtam egy fejet a hiányos 1/2 colos készletemből és ráhegesztettem és már kész is volt. Ahogy mondták "Buga Józsi nem szép ember de gavallér!" Ez meg nem szép de működik. Első hegsztésnek elmegy.

03.jpg

Tálca alárak és kicsavar. Semmi baja, tiszta, úgyhogy tömítés csere után ment is vissza a helyére 40 Nm-el lehúzva.

04.jpg

Közben megérkeztek az alkatrészek is.

07.jpg

A tűzkarikák bekerültek a csúcsok alá.

09.jpg

Az egyik tömítés már cserélve.

22.jpg

Most az izzítógyertya következett. Grafitos zsírral bekentem majd ment a helyére 20 Nm-el ahogy a doboza írta.

08.jpg

Akkor nézzük meg a kábelkorbácsot. Nem lettem volna nyugodt ha azt úgy hagyom. De most hozzáférni. Meg kell csinálni. Az egész egy kábelcsatornában van bennt aminek le lehet pattintani a tetejét.

10.jpg

Nem jött, könnyen, mert nem akrtam eltörni egy fület sem. De mikor egyiket kipattintottam a másik visszament.

14.jpg

Nem 2 perc volt de kinnt van. Minden fülével együtt.

15.jpg

16.jpg

Néhány kötegelő elvág vagy kiakaszt és ki lehet szépen halászni. Már nem nagyon akart hajolni csak törni.

17.jpg

Szétszedtem a csatlakozókat és törtem a fejem, hogyan lehetne jól megoldani. 23 év nem múlt el nyomtalanul.

18.jpg

19.jpg

23.jpg

24.jpg

Újat nem akartam venni, mert iszonyat drága lenne úgyhogy úgy döntöttem felújjítom. Szétszedtem a csatlakozókat, mert szerelhetőek. kivéve ami a gyertyákra megy, mert az préselték. A többit viszont forrasztották úgyhogy azokat lehet javítani.

25.jpg

Leforrasztottam a "pineket" és mentek az új vezetékekre. Ez a kábelkorbács két részből állt. Az egyik az izzításé a másik pedig egy hőmérséklet kapcsolóra ment ami a viszkót kapcsolja szerintem. Amúgy mindig ment a viszkóm, talán emiatt.

11.jpg

Az izzítás áramkörét 2,5 mkh-val csináltam a nagyobb áramigény miatt, a hőmérésklet kapcsolóét pedig 1,5 mkh-val. Nem volt színes vagy számozott vezetékem de ez nem egy túl bonyolult áramkör szóval nem lesz gond.

26.jpg

Méretre szabás és a szövetes szalag tekerési mintájának bejelölése.

27.jpg

Az izzítógyertyákra való csatlakozást egy (ha jól emlékszem 5mm) dugós saruval oldottam meg.

Kábelkorbács Made in Hungária, ez egy régi mánia....

28.jpg

Mehet a helyére.

29.jpg

Okés, mehet vissza a csatorna teteje is és izzítás. Hát csaknem gyulladt ki az izzítás szimbólum. Jónak kell lennie! Műszer elő és méricskélés. A 4. henger izzítógyertyája tönkrement. De hogyan!?!?! És megint hideg a motor. Áááááá!

Közben készlettek a felújított porlasztócsúcsok.

20.jpg

Irány a helyükre. A lehúzáshoz szükséges nyomaték 40 Nm. Majd vissza az adagoló csövek is a helyükre.

Mivel még ki kell vennem (megint) egy izzítógyertyát nem akartam ismét összerakni a szívósort, hogy aztán újra szétszedhessem. Szóval így elindítottam, hogy kicsit melegedjen a motor és utána gyertya csere. Igen, szűrő nélkül. Nem volt gond vele. Régi ki új be. Ez gyorsan ment. Minden összerak és indít. Szépen jár. De nem voltam teljesen biztos benne, mert nem hűlt annyira le mint ha kinnt állt volna. De másnap már hideg volt az indítás. Jó lett.

Ekkor mentem el egy próbakörre...

Valami nagyon zörgött jobb elöl. Mintha nagyon kopogna a lengéscsillapító. Néha nagy búgó hangja is volt. Mintha a rugót megütnék. Nem tudom pontosan leírni de nagyon rossz volt. Ennek soha nem lesz vége? Nem szoktam elnevezni az autóimat de ekkor jutott eszembe a Christine.... (ha valaki nem látta a filmet nézze meg, megéri)

Alig vártam, hogy visszaérjek. Kerék le és lássuk.

36.jpg

A stabilizátor rúd jobb oldali tartója eltörött. 

Jó a donor a háznál. Akinek ilyen régi autója van sokszor egy donorral jár a legjobban. Nekem ez egy 230E. Ebből vettem ki egyet. Ez egy "L" alakú vas. A dieselbe ez hátrafele néz a benzinesben viszont előrefele, mert abban egy kicsit hátrébb van a stabilizáló rúd, mert ott csak 4 henger van. Ellenben a törttnél ahol pedig 5. Úgyhogy nem a jobb oldalit kellett volna kivennem hanem a balt. Ez egy kicsit vékonyabb de most nincs más. De ha abban jó volt itt is bírnia kell. 3 csavar az egész. Elég jól fogta de megoldható. 

37.jpg

38.jpg

Régi autónál ez néha vele jár de ha az ember szeret szerelgetni akkor könyebben emészti meg az ilyen dolgokat. Sokan hajtották volna így is, mert ha bemelegszik akkor már úgyis jó és egy izzítógyertya meg még nem nagy hiány azért van 5. Nem? Hallottam már ilyeneket. De én nem 2 évre tervezek vele, mert amúgy egy szuper autó!

Ami a lényeg, hogy ismét jó és toljuk a csillagot. Remélem még sokáig.

Köszönöm szépen a figyelmet, további szép napot!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr4413656816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TVCJ 2018.02.15. 13:05:50

Tetszik a blog! :)
Ugyanilyen motorú automata kombim van, imádom. Sokat babrálom én is, mások roncsnak tekintik emiatt, dehát ez egyszerűen ilyen. Eddig még sosem hagyott cserben, ráadásul én élvezem is a szerelését.

FairCO3 2018.02.18. 14:16:21

Én is túl vagyok a kábelezésen. Egész sok dolog meggyógyul tőle.
süti beállítások módosítása