Balog Műhely

Az utolsó tánc

Mercedes-Benz W163 ML 270

2024. szeptember 10. - balogmuhely

Sziasztok!

 

bo.jpgAz utolsó szerelés jön az ML-en. Mikor ezt pötyögöm már nem az én garázsomban pihen. Eljött már az ideje és oka is volt rá, hogy eladjam. Pedig szerettem.


 

 

 

 FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa! 

Régóta velünk volt már ez a hiba, de csak húztam-halasztottam már egy ideje. Az első ablaktörlővel van gond. A törlés végén mikor jönne le újra az alaphelyzetbe, akkor nagyon lelassul. Előfordul, hogy meg is áll és ilyenkor ha újra kapcsolom a törlést akkor lemegy a helyére. A következő lépcső az volt, hogy már kézzel kellett lenyomni. Ha nem vagy elég gyors akkor elkezd füstölni. Ugyanis amíg nem éri el a véghelyzetet addig kapja a villanyt, csak meg van szorulva és nem tudja befejezni a törlést.

Korábban már jártam itt, akkor a villamos csatlakozással volt gond. Itt olvasható, hogy jutottam el a szerkezetig:

https://balogmuhely.blog.hu/2020/06/18/ennek_sose_lesz_vege_154

Érdemes bejelölni, milyen pozícióban állt a szerkezet. Bár nem nagy feladat összelegózni.

00.JPG

Kiszerelve kézzel meg sem tudtam mozdítani. Itt a kis gumi kupak alatt lesz a lényeg.

01.JPG

Ez az alsó része a csapnak ami elforog a furatban. Ilyen szárazon nem csoda, hogy szorul.

02.JPG

Széthúzva felül lenne még egy gumitömítés is. De az már itt nem volt meg.

03.JPG

A másik feléből úgy kellett kipréselni. Nehezen indult meg.

04.JPG

A régi és az új tömítés. Lassacskán befolyt a kosz és a víz.

05.JPG

A furatot és a csapot is eltakarítottam.

06.JPG

Bezsíroztam és összeraktam. Nagyon könnyen megy. A visszarakás így már kicsit nehézkes is lett, mert nyeklik-nyaklik.

Végül is szuper lett. Most rákapcsolva az első fokozatot azt hinném ez már a második fokozat.

Hogy miért adtam el?

Már egyre sűrűbben jöttek a gondok. Mindent nem is volt időm leírni. Az alkatrészek pedig olcsóbbak nem lettek. Amikor lehetett gyárit használtam. Több mint 20 év után jobb nem lesz a helyzet. Persze akinek 20 éves prémium kell az tudhatja mire vállalkozik. A rozsdával pedig nem is foglalkoztam még és mostmár az is kéri szépen a figyelmet. Az amennyit rá kellett volna költenem, hogy olyan legyen amilyennek szeretném, nekem már nem érte meg. 5 év és 100,000 km után ennyi volt. Amikor jó volt akkor nagyon jó volt, imádtam!

A terepet is meglepően jól bírta. Egyik kedvenc rész volt mikor jöttünk hazafelé valahonnan és kerestem a földutakat, hova lehet bemenni csapatni.

07.JPG

Elsősorban személy autóként használtam. Trélert egy kezemen meg tudom számolni hányszor látott.

Egyik utolsó kirándulásunk a Balaton felé vezetett:

08.JPG

Az utód már a garázsban áll. Régi álom volt, de a Mercik elvonták a figyelmet és majdnem el is felejtettem.

09.jpg

Igaz ezzel már csapatás nem lesz :)

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr9618488975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása