Balog Műhely

Jönnek a hideg idők

Mercedes-Benz W163 ML 270

2023. október 18. - balogmuhely

Sziasztok!

00.jpg

Már hosszú ideje állt az ML Merci idő hiányában, de hát olyan jó volt a 124-esel közlekedni, hogy nem akartam nagyon letenni. Ennek ellenére csak beköszöntött a rossz idő és a sónak nem akarom kitenni a rozsdamentes karosszériát, úgyhogy muszáj volt nekilátnom.

 

  

 

 FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa! 

 

A hiba ami kispadra küldte az nem volt más mint a hűtővíz szivárgása. Igazából inkább már majdnem folyt, de csak mikor már bemelegedett, elég sűrűn jöttek a cseppek.

Valamiért egyszerre a generátorra gondoltam, mert az volt a legjobban a vizes de látni nem lehetett semmit. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy leszerelem a generátor feletti 2 nagyobb vízcsövet és meglátom mit találok.

Mivel a leeresztő csap elég elérhetetlen helyen van, és érzésre inkább törne a füle, minthogy elfordulna a barbár módszerhez folyamodtam. Ami igazából nem is volt annyira az, mert ez az egyik cső amit le akarok szedni. Ez pedig ami a hűtőradiátor aljára megy.

01.JPG

A többi már megy magától. Amíg lefolyik ihatnék egy kávét is...

02.JPG

A két kiszemelt cső mindegyike a vízpumpáról indul. A vékony megy az utastér felé, a vastag pedig le alulra.

03.JPG

Sok hely itt sincs, sőt. Elég szorult volt a helyzet.

Itt az első. Ezen nem láttam semmi kirívót, de eléggé megviselt.

04.JPG

Majd jött ami az utastér felé megy és itt volt a hiba. A bilincs mögötti rész volt lyukas. Szerintem egy korábbi olajfolyás okozta a cső elfáradását.

05.JPG

Mivel a másik cső sem volt olyan állapotban, hogy nyugodt szívvel visszaraktam volna, ezért úgy döntöttem mindegyiket lecserélem.

06.JPG

07.JPG

Mivel ezek nem a kopó alkatrészekhez tartoznak csakis a Mercedesnél tudom őket beszerezni. Bontott alkatrészben nem is gondolkodtam. Jobb esetben látni a cikkszámot az alkatrészeken, de itt csak egyiken volt látható, úgyhogy az internethez fordultam segítségül.
Itt nagy segítség a http://catcar.info/en/ oldal. Alvázszám vagy típus alapján lehet keresni robbantott ábrákat alkatrész számokkal. Ha megvan a cikkszám rá szoktam keresni a google-al, de eddig nem volt gond.

rajz.png

Ami nekem kellett az a 17-es és a 116-os alkatrész. Rákattintva ki is dobja a cikkszámokat amik alapján meg is lehet rendelni a Mercedesnél. Persze ha bemegyünk személyesen az alvázszámmal akkor ott is megtalálják csak így nekem gyorsabb volt, mert csak telefonon bediktáltam és 2 nap múlva mentem is érte.

Cikkszámok:
17         A 1635011382
116      A 1635011682 vagy A 1635000775

Az árakon nem kell meglepődni. A Mercedes sose lesz olcsó, ezért a két csőért 44 Mátyás királyt kértek.

A régi és az új alkatrészek:

08.JPG

A többi már gyorsan ment. Új bilincsekkel összeraktam mindent majd feltöltöttem új fagyállóval is. A csöveket nyomkodva próbáltam amennyire lehet légteleníteni a rendszert. Jöttek is a buborékok szépen.

09.JPG

Amikor a hűtőradiátortól jövő vékony kis csőből is folyt vissza víz a kiegyenlítő tartályba akkor abba hagytam a pumpálást. Elindultam próbakörre bekevert fagyálló tartalékkal. Mikor kivillant a lámpa, hogy alacsony a szint akkor álltam is félre és rátöltöttem. Nem volt még olyan meleg a víz, úgyhogy óvatosan ki lehetett nyitni. Ezt 2 alkalommal kellett eljátszani mire beállt a szint. Közbe befűtöttem mindenhova, hogy rendesen keringjen a folyadék. 50 km mentem így már biztosan minden is átmelegedett.
Majd ellenőrzés és minden száraz.

10.jpg

Úgyhogy újra az utakon. Hamarosan a 124-est eltesszük a csipkerózsika álmába de előtte arról is lesz még mit írni.

Szép napot!
Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr8318237837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása