Sziasztok!
A mai részben egy sokak által már megtapasztalt alkatrészről lesz szó. Az a bizonyos talpas gömbfej lesz terítéken. Érdemes odafigyelni rá, mert nagy lesz a meglepetés, ha a forgalomban letérdel az autó. Lásd google "w124 ball joint crash".
Még első cikkeim egyikében már voltunk ezeken a vizeken, akkor még elég fapados módszerekkel csináltam meg. Volt aki meg is jegyezte. Dehát nem nagy műhellyel és szerszámokkal születtem, ahogy senki sem.
Lássuk most, hogy sikerül!
FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Az első ami lekerül az a kerék lesz. Féket nemrég cseréltem.
Ott lapul bent. Innen nem is néz ki rosszul. Mondhatnám jól áll neki a távolság. Itt a képen van egy sárgás "ütköző csúcs". Ez állítja meg a kormányt ha teljesen kitekerjük. Ezt is ki kell csavarni, mert útban volt.
Itt már anya nélkül. Persze befeszül hiszen valami nyomja lefelé.
Váltóemelővel meg is támasztom alulról, hogy ki tudjam húzni a csavart a helyéről. Óvatosan kell ilyenkor bánni az emeléssel nehogy erősebbek legyünk mint a csápos emelő!
A kényelmesebb munkavégzés miatt bontottam tovább. A féktárcsát is leszedtem, ugyanis az alatt lévő lemez csavarjait is kiszereltem. Itt pont nem látszik, de három darab volt belőle.
Picit el kell mozdítanom ezt a lemezt, hogy ki tudjam bújtatni a helyéről a gömbfejet. De még van ott egy ABS jeladó is ami átmegy ezen.
Ez pedig egy mágnes ami jól összegyűjti a fémport. Rá is fér majd egy takarítás.
Itt látni, miért volt erre szükség. Nem akartam a lemezt elhajlítani.
Itt már kimutatja a foga fehérjét, csak épp nem lett szuper a kép.
Akkor jöhet a főfogás!
A gömbfej alján van egy bevágás. Ennek befelé kell néznie. Be is jelöltem, hogy állt.
Levágtam a csap részét, hogy stabilabb legyen a kinyomás.
Most lehet nyomni!
De még mielőtt nekilátunk. Drótkefével körbetakarítottam és kapott egy kis WD40-et is. Később még egy hőlégfúvóval is rásegítettem.
Első körben a golyó jött ki alul, úgyhogy nekifutunk újra. Itt egy csőzáró anyát (minek nevezzelek?) használtam segítségül. Ugyanezzel nyomattam be az újat is, csak akkor fordítva, hogy a gömbfej alját ne nyomjam, hanem csak a ház részét.
Közben nem tetszett, hogy csak lóg a lengőkar, úgyhogy alátámasztottam.
Darabokban de megjött!
Ez pedig akkor eltakarít és kapott egy pici zsírt is. Jöhet bele az új!
Gyári Mercedes alkatrész lett. Szomorúan vettem tudomásul, hogy kár volt dupla árat fizetni érte, csak mert benne van a csillag jel. Ehhez nem kellett volna a Mercedeshez menni. Szóval bolti TRW. A perverzeknek ideírom a gyári számot: A1243330327
Megpucoltam a jeladót is.
Visszafele nem volt semmi gond. Igazából csavar, csavar. Amelyik csavaron láttam menetrögzítő nyomait az mind kapott is. Ha jól emlékszem kettő darab csavaron nem volt. Ami a gömbfej csapját rögzíti és a kerékagy felső csavarja. Ezek önzáró anyásak.
A másik felén ugyanez volt a történet. Az még gyorsabban is ment.
Ekkor még egy dolog volt hátra. Szintén gumi alkatrész. Itt már anya nélkül. Néha később jut eszembe fotózni. Gyári alkatrész szám: A0003385110. De itt már nem Mercedes lett.
A kormányösszekötő másik vége felé egy fix ponthoz lemértem a távolságot, hogy ugyan oda tudjam majd vissza állítani. Amit mm pontosan sikerült is. Azért majd egy futómű állítás nem fog megártani. Ez után a rögzítő anyát fellazítottam.
Itt már nagy mutatvány nem volt. Régi kiteker az új pedig be.
Ezzel meg is vagyunk. Ezek után elégedetten fekszem majd le!
Köszönöm a figyelmet!
Szép napot!