Sziasztok!
A mostani részben három témát fogunk érinteni. Ez két autóval esett meg, de mivel csak évjáratukban térnek el ezért, egy cikkbe foglalom őket össze. A gázolaj dől, az ablakmosónak szorulása van, és ha ez még nem lenne elég nem is indul! Na lássuk!
FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Nemrég amúgy az erdőjárást is megtapasztaltuk nehezített körülmények között. Nagyon jól teljesített akárcsak én miután le kellett takarítani. Persze nem a látható részek okoztak nagy feladatot, hanem mikor olajcsere előtt egy vödör sarat szedtem le az aljáról.
Na de amiért itt vagyunk. Elsőnek a kényesebbik részével kezdjük ami, a gázolaj szivárgás volt.
Első lépésnek csináltam egy saját nyelven kódolt rajzot, hogy majd össze is tudjam rakni a csöveket úgy ahogy kell.
Mivel már több mint 20 év telt el, ezek a csövek sem rugalmasak már.
Volt amit a helyén szét kellett vágnom, hogy ki tudjam szerelni.
Itt a gázolajpumpa látható, már csövek nélkül.
Ide is jön két darab csőcsatlakozás, egy a nagy nyomású cső végére, egy pedig a gázolajszűrőre.
A magasnyomású is kér kettőt.
Először tettem egy kísérletet, hogy saját kezűleg csinálom meg a csöveket. A csatlakozások megvoltak. Vettem 2-3 méter csövet és tömítéseket. Megcsináltam egyet. Bepróbáltam de nem ment be a helyére. Egyáltalán nem. Úgyhogy gyorsan le is tettem erről az ötletről. Nem részletezem mennyit kínlódtam vele és úgysem lett volna olyan jó. Úgyhogy irány a Mercedes!
Három darab csőre lesz szükségem:
Magasnyomású pumpa - üzemanyagpumpa - légtelenítő csap
Cikkszám: A6120703232
Üzemanyagpumpa - gázolajszűrő
Cikkszám: A6120703132
Magasnyomású pumpa - magasnyomású cső vége
Cikkszám: A6120703332
Illetve amire még szükségem volt az két darab cső bilincs ami a magasnyomású pumpa alatt fogja a csöveket.
Cikkszám: A6110781241
Pár nap alatt jött is a telefon, hogy megjött minden. Nem először látok ilyen táskát. Egyben biztosak lehetünk. Nem olcsó.
64 x Mátyás király egyenlő
A két kicsi bilincs:
A hosszbordás szíjat is le kellett venni, hogy odaférjünk, de így is nagyon kevés a hely.
Nem egyszerű összerakni. Le kell fotózni mi hogyan volt összerakva és hol voltak elbújtatva, mert a csövek pontos méretűek, és csak egyféleképpen lesz jó. A saját csőszerelésem okán féltem az összerakástól, hogy mennyire nehéz, és hogyan fogom a helyére benyomni őket. De nem volt gond. 100x könnyebb volt! Simán bement a helyére minden. Hiába szemre ugyanakkora a tömítés a gyárival szuper volt dolgozni. Így már nem is fájt annyira az ára.
A csövek egyik felét becsatlakoztattam ahova kell és injekciós tűvel feltöltöttem őket amennyire tudtam. Negyedik indításra el is indult.
A műtét sikerült, a beteg meghalt!
Ismét folyik a gázolaj. Szemmel láthatóan csöpög a magasnyomásúról valahol. Alul a bilincsek környékén. Akkor nem maradt, más hátra mint kiszerelés. Csövek ismét le. Három darab csavar fogja a magasnyomásút. Az alsó csavart azt vakon kell kicsavarni.
Pont annyi hely van, hogy kiférjen.
Kiszedtem és elpucoltam de után is szivárgott még belőle. A három "csúcs" egyikénél volt gond. Elvittem felújíttatni. Egy héten belül meglett. Eddigi költségvetésünk nagyobbik részét már ez teszi ki.
Akkor újra összerak minden takarítás után. A magasnyomású pumpa visszarakásakor érdemes úgy visszarakni, hogy a tengely csapja függőlegesen álljon, mert akkor nem mozdul el a kuplungja amibe bele kell találni. Nekem ez nem jól állt, úgyhogy a főtengelyt forgatva be lehet állítani. A hűtő felől nézve óramutató járásával megegyezően!
Meghúzási nyomatékok:
- magasnyomású pumpa csavarjai: 14 Nm
- magasnyomású cső csatlakozások: 23 Nm
- Fém bilincs ami a magasnyomásúra szorítja rá a két darab üzemanyagcsövet: 9 Nm
Negyedik indításra indult is. És nem folyik sehol! Minden száraz és úgy néz ki ahogy kell!
Akkor jön a másik autó. Reggel elmentem vele dolgozni, majd leállítottam. Este beülök és indítanám erre a következőt közli velem:
"START ERROR"
4 éve mikor vettem a kocsit akkor mondta az eladó, hogy nagy ritkán előfordult vele. Akkor gyújtás le vissza és menni fog. Nálam ez egyszer fordult elő és akkor ez működött is. De most nem. A másik kulcsra sem csinál másképp.
Nézzük mit ír a gép:
"Nem válaszol a hitelesítést végző modul."
Hát ez akkor immobiliser lesz. A kormány mögött jobb és bal oldalon lévő két kis műanyag panelt kivarázsoltam valahogy. Majd a kormány mögötti műanyag burkolatot leszedtem. Ezt alulról 3 darab csavar is összefogja a pattintós füleken kívül. A felső résszel elég sokat kell táncolni, mire kiszabadul a tempomat karjából.
Ez a modul akkora mint egy gyufásdoboz. Van rá csatlakoztatva egy kis karika is amivel olvassa a kulcsot.
Cikkszám alapján találtam is a bontóban egyet. Futárral együtt 7000 Ft-ért. Megpróbáljuk! Ha ez nem oldja meg akkor úgyis sokkal többe fog ez fájni.
De szerencsém lett. Hibakódot töröltem és indult is egyből, mindegyik kulccsal. Be is raktam a helyére. Boldogság van!
Az utolsó dolog egy kis apróság lesz, de ilyenkor télen jobban felértékelődik a feladata. Nem jön semmi a szélvédő mosó fúvókákból. Ki is szedtem mind a hármat és megpróbáltam. A csőből jött, bár akkor még nem tudtam, hogy ez kevés. A fúvókákba belefújva viszont elakadt a lélegzetem. Egyiken sem tudtam átfújni. Napokig ázott mindenféle csodaszerben de semmi nem segített. Ismét bontott alkatrészt keresetem amik már jól szeleltek. Összerakva viszont nem nagyon javult a helyzet. Ekkor a csoportban írta valaki, hogy van egy visszacsapószelep is amit érdemes lenne megnézni.
Itt is van.
Milyen igaza volt. Szétszedve tele volt apró szemcsékkel.
Meg is jött a nyomás! Újra látni, hogy merre is megyünk. Ugye előre, nem hátra?! :D
Köszönöm szépen a figyelmet!
Szép napot mindenkinek!