Balog Műhely

Egy ML-el soha nem unatkozol

Mercedes-Benz W163 ML 270

2023. december 05. - balogmuhely

Sziasztok!

 

00.JPG

A mostani részben három témát fogunk érinteni. Ez két autóval esett meg, de mivel csak évjáratukban térnek el ezért, egy cikkbe foglalom őket össze. A gázolaj dől, az ablakmosónak szorulása van, és ha ez még nem lenne elég nem is indul! Na lássuk! 

 

 

 

 

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa! 

 

Nemrég amúgy az erdőjárást is megtapasztaltuk nehezített körülmények között. Nagyon jól teljesített akárcsak én miután le kellett takarítani. Persze nem a látható részek okoztak nagy feladatot, hanem mikor olajcsere előtt egy vödör sarat szedtem le az aljáról.

Na de amiért itt vagyunk. Elsőnek a kényesebbik részével kezdjük ami, a gázolaj szivárgás volt.

01.JPG

Első lépésnek csináltam egy saját nyelven kódolt rajzot, hogy majd össze is tudjam rakni a csöveket úgy ahogy kell.

02.JPG

Mivel már több mint 20 év telt el, ezek a csövek sem rugalmasak már.

03.JPG

04.JPG

Volt amit a helyén szét kellett vágnom, hogy ki tudjam szerelni.

05.JPG

Itt a gázolajpumpa látható, már csövek nélkül.

06.JPG

Ide is jön két darab csőcsatlakozás, egy a nagy nyomású cső végére, egy pedig a gázolajszűrőre.

07.JPG

A magasnyomású is kér kettőt.

08.JPG

Először tettem egy kísérletet, hogy saját kezűleg csinálom meg a csöveket. A csatlakozások megvoltak. Vettem 2-3 méter csövet és tömítéseket. Megcsináltam egyet. Bepróbáltam de nem ment be a helyére. Egyáltalán nem. Úgyhogy gyorsan le is tettem erről az ötletről. Nem részletezem mennyit kínlódtam vele és úgysem lett volna olyan jó. Úgyhogy irány a Mercedes!

Három darab csőre lesz szükségem:

Magasnyomású pumpa - üzemanyagpumpa - légtelenítő csap
Cikkszám: A6120703232

Üzemanyagpumpa - gázolajszűrő
Cikkszám: A6120703132

Magasnyomású pumpa - magasnyomású cső vége
Cikkszám: A6120703332

Illetve amire még szükségem volt az két darab cső bilincs ami a magasnyomású pumpa alatt fogja a csöveket.
Cikkszám: A6110781241

Pár nap alatt jött is a telefon, hogy megjött minden. Nem először látok ilyen táskát. Egyben biztosak lehetünk. Nem olcsó.

09.JPG

64 x Mátyás király egyenlő

10.JPG

A két kicsi bilincs:

11.JPG

A hosszbordás szíjat is le kellett venni, hogy odaférjünk, de így is nagyon kevés a hely.

12.JPG

Nem egyszerű összerakni. Le kell fotózni mi hogyan volt összerakva és hol voltak elbújtatva, mert a csövek pontos méretűek, és csak egyféleképpen lesz jó. A saját csőszerelésem okán féltem az összerakástól, hogy mennyire nehéz, és hogyan fogom a helyére benyomni őket. De nem volt gond. 100x könnyebb volt! Simán bement a helyére minden. Hiába szemre ugyanakkora a tömítés a gyárival szuper volt dolgozni. Így már nem is fájt annyira az ára.

A csövek egyik felét becsatlakoztattam ahova kell és injekciós tűvel feltöltöttem őket amennyire tudtam. Negyedik indításra el is indult.

A műtét sikerült, a beteg meghalt!

Ismét folyik a gázolaj. Szemmel láthatóan csöpög a magasnyomásúról valahol. Alul a bilincsek környékén. Akkor nem maradt, más hátra mint kiszerelés. Csövek ismét le. Három darab csavar fogja a magasnyomásút. Az alsó csavart azt vakon kell kicsavarni.

13.JPG

Pont annyi hely van, hogy kiférjen.

14.JPG

Kiszedtem és elpucoltam de után is szivárgott még belőle. A három "csúcs" egyikénél volt gond. Elvittem felújíttatni. Egy héten belül meglett. Eddigi költségvetésünk nagyobbik részét már ez teszi ki.

15.JPG

Akkor újra összerak minden takarítás után. A magasnyomású pumpa visszarakásakor érdemes úgy visszarakni, hogy a tengely csapja függőlegesen álljon, mert akkor nem mozdul el a kuplungja amibe bele kell találni. Nekem ez nem jól állt, úgyhogy a főtengelyt forgatva be lehet állítani. A hűtő felől nézve óramutató járásával megegyezően!
Meghúzási nyomatékok:
- magasnyomású pumpa csavarjai: 14 Nm
- magasnyomású cső csatlakozások: 23 Nm
- Fém bilincs ami a magasnyomásúra szorítja rá a két darab üzemanyagcsövet: 9 Nm

16.JPG

Negyedik indításra indult is. És nem folyik sehol! Minden száraz és úgy néz ki ahogy kell!

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

Akkor jön a másik autó. Reggel elmentem vele dolgozni, majd leállítottam. Este beülök és indítanám erre a következőt közli velem:

"START ERROR"

21.jpg

4 éve mikor vettem a kocsit akkor mondta az eladó, hogy nagy ritkán előfordult vele. Akkor gyújtás le vissza és menni fog. Nálam ez egyszer fordult elő és akkor ez működött is. De most nem. A másik kulcsra sem csinál másképp.
Nézzük mit ír a gép:
"Nem válaszol a hitelesítést végző modul."

22.JPG
Hát ez akkor immobiliser lesz. A kormány mögött jobb és bal oldalon lévő két kis műanyag panelt kivarázsoltam valahogy. Majd a kormány mögötti műanyag burkolatot leszedtem. Ezt alulról 3 darab csavar is összefogja a pattintós füleken kívül. A felső résszel elég sokat kell táncolni, mire kiszabadul a tempomat karjából.

23.JPG

Ez a modul akkora mint egy gyufásdoboz. Van rá csatlakoztatva egy kis karika is amivel olvassa a kulcsot.

24.JPG

25.JPG

Cikkszám alapján találtam is a bontóban egyet. Futárral együtt 7000 Ft-ért. Megpróbáljuk! Ha ez nem oldja meg akkor úgyis sokkal többe fog ez fájni.
De szerencsém lett. Hibakódot töröltem és indult is egyből, mindegyik kulccsal. Be is raktam a helyére. Boldogság van!

26.JPG

Az utolsó dolog egy kis apróság lesz, de ilyenkor télen jobban felértékelődik a feladata. Nem jön semmi a szélvédő mosó fúvókákból. Ki is szedtem mind a hármat és megpróbáltam. A csőből jött, bár akkor még nem tudtam, hogy ez kevés. A fúvókákba belefújva viszont elakadt a lélegzetem. Egyiken sem tudtam átfújni. Napokig ázott mindenféle csodaszerben de semmi nem segített. Ismét bontott alkatrészt keresetem amik már jól szeleltek. Összerakva viszont nem nagyon javult a helyzet. Ekkor a csoportban írta valaki, hogy van egy visszacsapószelep is amit érdemes lenne megnézni.

27.JPG

Itt is van.

28.JPG

Milyen igaza volt. Szétszedve tele volt apró szemcsékkel.

29.JPG

Meg is jött a nyomás! Újra látni, hogy merre is megyünk. Ugye előre, nem hátra?! :D

Köszönöm szépen a figyelmet!
Szép napot mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr4018274673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása