Balog Műhely

Szervó olaj csere

2019. április 13. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

Sziasztok!

Ismét. Már rég jártam erre ugyanis volt egy elég komoly autó balesetem még októberben amiből még nem épültem fel teljesen de jó úton haladunk. Mivel a gyógytorna is a napi programok közé került azt egészítettem most ki ezzel a kis karbantartási feladattal. Nekem ez most több mint 2 órába telt de szerintem 1 óra alatt megoldható. Na lássuk!

Amint a címből láthatjátok a szervókormány olaját és a hozzá tartozó szűrőt cseréljük le. Az alany egy 124-es Mercedes. Az automata váltóban akartam olajat cserélni és meg is vettem, de sajnos azzal a kocsival történt a baleset. Mivel ugyan olaj kell a szervóba is ezért most arra használtam fel. A rendszerben nagyjából 1 liter olaj van. A cseréhez ehhez többre van szükség, mert egyszerre nem lehet az összes olajat leereszteni. Persze ha valaki szétszedi darabokra akkor igen. Én nem akartam. Többféle olaj is megfelel a Mercedes által előírt specifikációnak ami ha jól emlékszem MB 236.6. De a használati útmutatóban úgyis benne van. Amit én választottam az egy Shell olaj lett.

16.jpg

A szervó szivattyú tetején van egy kis tartály amibe van az olaj. Ez egy gumi-anyával van rögzítve.

01.jpg

Ezt lecsavarva látható az olaj. ez már korom fekete volt, megérett a cserére.

02.jpg

Ez után egy hosszú 10-es dugókulccsal ki lehet venni azt a sárga műanyagot és az alatta lévő rugót. Ezen a kis műanyagon van jelölve az olajszint felső és alsó határa.

03.jpg

Az olajat én úgy szívattam ki egy fecskendővel.

04.jpg

Hamar láthatóvá vált a szűrő is.

05.jpg

Ezt két kis kampó segítségével könnyedén ki lehet emelni. Majd ez után tovább szívattam az olajat amíg volt.

06.jpg

Mehet bele az új szűrő és olaj.

07.jpg

A felső szintig feltöltöttem és összeraktam. Ugye most van régi és új olaj is a rendszerben. Ez után elindítottam a motort és a kormányt mindkét irányba kitekertem ütközésig kb 10 alkalommal, hadd keveredjen az olaj. Az autót felemeltem, hogy ne egy helyben kormányozzak csak. Az egész autót emeltem nem csak az elejét, hogy a motor olajkenése is jó legyen, mert elég magasra kellett volna emelni ha csak az elejét szerettem volna. Ahhoz, hogy a rendszer kitisztuljon ezt több alkalommal meg kell csinálni. Ezek után megnéztem milyen lett az olaj az első indítás után.

08.jpg

a 2. után.

09.jpg

a 3. után

10.jpg

a 4. után.

11.jpg

az 5. után.

12.jpg

a 6. után.

13.jpg

Ez után már úgy döntöttem elég lesz. Ezt még kiszívattam és most tettem be a másik új szűrőt. Ugyanis 2 db-ot vettem hozzá. Az olcsóval kimosattam a rendszert és a végére tettem be a másikat. Persze itt lehet mondani, hogy minek de én így láttam jónak.

15.jpg

Ennyi "körrel" 3 doboz olajat kezdtem meg de az utolsóban még maradt.

További szép napot!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr5714762600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TVCJ 2019.04.23. 13:37:49

A balesetes Merci múltidő már? Mennyire tudott megvédeni a körülményekhez képest?

balogmuhely 2019.04.25. 22:00:17

Teljesen megvédett. Jó állapotban volt hiába volt 30 éves. Az utastér sértetlen maradt. Egy dolog volt ami ellen egy autó sem védhetett volna meg. Nem törött el semmim csak egy karó bejött a szélvédőn és felszabta a jobb mellkasom.

TVCJ 2019.04.29. 09:19:44

uhh, rosszul hangzik :(
Remélem mihamarabb felépülsz
süti beállítások módosítása