Balog Műhely

Mindig figyelj oda!

Kawasaki ZZ-R400

2025. május 30. - balogmuhely

Sziasztok!

00.JPG

Ma egy új gép kerül elő és ismét visszatérünk két kerékre. Már 2 éve vettem, de csak most került sor arra, hogy itt is tiszteletét tegye. Első nagy motornak választottam. Időben az utóbbi egy év kisebb munkáit foglalom most össze.

 

 

 

 

 

 FIGYELMEZTETÉS
Nem motorszerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az motorjain másokkal!
Motorszerelőknek vicclap!
Nem követendő példa! 

Az első probléma az leginkább hideg indításkor szokott előjönni. Az indító relé nem akart meghúzni. Hallottam mindig, hogy valami kattan de csak nem indult meg az indítómotor. Az indító relét az ülés alatt találni bal oldalt. Középen a kis piros biztosíték tartó az már ő lesz.

01.JPG

Kihúzva a kis gumi házból már jobban látható. Amikor nem akart indulni, ha megkocogtattam akkor elkapta a fonalat.

02.JPG

Találni, hozzá még gyárit is de több mint 50 ezer forint. Alapvetően mindig a gyári alkatrészek felé keresgélek, de a motor értékével összevetve inkább az utángyárott mellett döntöttem. Itt direkt villany van szóval először akkumulátort lekötni!

03.JPG

Az utóbbi időben nem lehet rá panasz. De majd az idő megmondja.

A következő lépésként a lánc feszességét akartam beállítani, de sehogy sem sikerült. Beállítottam, majd forgatok egy negyed fordulatot akkor befeszül. Tovább forgatva ismét laza. Szakaszosan nyúlt meg a lánc. Aztán közben kiderült, hogy hátul nem gyári fogszámú lánckerék volt, úgyhogy ezt is orvosoltuk.

04.JPG

A régi lánccal nem bajlódtam sokat. Elvág és kifűz. Minek is bonyolítani? Talán majd lesz belőle és a lánckerékből egy falióra...

Új lánckerék mehet is fel. A hat darab anya meghúzási nyomatéka 74 Nm. Ha jól emlékszem talán önzárósak voltak. A meghúzási nyomatékot a ZZ-R500-600 szerelési útmutatóból kerestem ki, ugyanis konkrétan a 400-as modellhez nem tudtam semmi ilyen dokumentációt beszerezni. Egy korosztály és nem hinném, hogy nagy különbségek lennének.

05.JPG

Jöhet a lánc!

06.JPG

A zsírt amiben érkezett az alaposan lemostam és összeraktam a hajtást. Először használtam lánc nittelő szerszámot. Kicsit ideges voltam miatta, de szerencsére nem volt gond. Mondjuk a Youtube is segített.

07.JPG

Tolómérővel folyamatosan ellenőrizve figyeltem, hogy pontosan addig nyomjam a patentszemet ameddig a gyári résszel nem lesz egyenlő a távolság. A patentszemhez járó kis zsír sem maradt felhasználatlanul.

08.JPG

A feszesség beállítása könnyen ment és nem volt meglepetés mikor körbe forgattam. A megengedett lógás gyári érték 35-40 mm.
Első lánc kerék anya: 98 Nm + alátét ráhajtás.
Hátsó lánc kerék anya: 88 Nm + sasszeg.
Csilli-villi! Mehet vissza az első lánckerék takaró és a láncvédő burkolat.
Már csak be kell kenni!

09.JPG

Ezek után a fékfolyadékot szerettem volna lecserélni. Elnézve a csavarokat már voltak aggályaim. Egyik felén nem indult meg. Elforgott benne az imbusz és a már belekalapált torx fej is.

10.JPG

Megjelöltem, hol áll és a legkisebb hidegvágóval nekiláttam. Szerencsére annak már engedett.

11.JPG

Injekciós fecskendővel kiszívattam az összes folyadékot majd feltöltöttem újjal. Sokkal könnyebb motort légteleníteni, mint autót. Nem kell hozzá két ember és üldögélve meg tudtam csinálni. Elől dupla tárcsafékem van, így itt is a legtávolabbi dugattyúval kezdtem ami a bal oldali volt. A hátsó fék pedig még gyorsabban ment. A légtelenítés közbe mikor már kitisztult a folyadék, akkor is jó sokat még rányomtam. Így a fél literes doboz sem fogyott el.

Aztán ez után jöhetett a fekete leves. Az első gumi cserével kapcsolatban volt egy kis bökkenő. Ne szépítsük elrontottam.

Első féknyergeket leszereltem és a kilométer óra spirált is.

13.JPG

Kilazítottam a tengely rögzítő csavarokat.

14.JPG

Majd szemben voltam a motorral. A tengely bal és jobb oldalába eltérő méretű 6 lapfejű dugókulcs kell. A bal oldalit egy nagyobb hajtószárra tettem a jobb oldalit pedig egy racsnis kulcsra, hogy majd azzal ellentartok. Beállítottam a racsnis kulcsot lazításra. Lenyomtam a nagy hajtókart és hallom, hogy kattan a racsnis. Mire megfogalmazódott bennem a kérdés: "Hogyan lehet ez?" már jött is a reccsenés. Igazából épp rá akartam még húzni a csavarra a nagy hajtószárral, aztán valami engedett...

15.JPG

16.JPG

Nem először fogok a kezembe szerszámot de én is pont arra gondoltam amire most az olvasó is. Igazából nem, én nem csak gondoltam hanem teljes szép magyarsággal, ahogy csak mi tudjuk nyugtáztam a történteket.

Basszus ez belpiacos gép? Honnan az istenből szerzek ehhez kilométer óra meghajtás házat és az eldeformálódott kihajtást?

5-6 bontósnak írtam, de csak kettő tudott válaszolni, hogy van!
De az viszont 600-as modellé. Nem volt más választásom, de szinte biztos voltam benne, hogy jó lesz. Mértem, fotóztam, üzentünk és már ültem is a kocsiba.

Míg zajlottak az események addig a Kawasaki nyugalmi helyzetbe került velem ellentétbe.

17.JPG

Meglett minden alkatrész.
Színpadra!

19.JPG

A kilométer óra meghajtás házának a füle a megfelelő helyre bele kell, hogy üljön.

20.JPG

Aztán az összerakás során százszor átgondolva minden összeállt ahogy kellett. A kihajtáshoz ahol jónak láttam kapott zsírt is. A tengely csavar meghúzási nyomatéka 88 Nm, a rögzítő csavaroké 20 Nm, a féknyeregé pedig 34 Nm.

Már csak a próbakör van hátra. Passzol a 600-as alkatrésze?

Sebességmérő alkalmazással a telefonon lemérve jó lett. A szokásos pár km/h-s eltérés van a GPS és a műszeregység között.
Nagy levegő!

Már csak egy dolog maradt hátra. Egy olajcsere. Rutin feladat! Ezek után? Hagyjuk már!

Nyilván kicsit bemelegítettem a motort, hogy szépen lejöjjön az olaj. Épp jó idő volt, úgyhogy közbe a napra kitettem az új olajat melegedni.

Nakedesítettem a motort :) Nekem az első SV650 jutott eszembe róla. Így is tetszik na!

21.JPG

Pár csavar csak az alsó burkolat.

22.JPG

Itt már korábban jártunk. Nem ez lesz az első olajcseréje nálam.

23.JPG

Egy pozíció elég a leeresztőcsavar és az olajszűrő olajának felfogásához. Leengedés közbe még az előző olajcserekor megmaradt 2-3 dl olajat is bele szoktam önteni, hogy amit tud még kimosson. Bár motornál amilyen közel van egymáshoz a feltöltő és leengedő mindegy is.

24.JPG

Egy pici olajat szoktam a szűrőbe is tenni, amennyi még nem folyik ki ha csavarom fel. A csavart 20 Nm-el kell meghúzni. Aztán mehet is bele az új olaj. Mellé nyúlni nem nagyon lehet. Az előírt teljesítményszintet az összes mai olaj teljesíti, csak ne legyen hamisítvány.

Feltöltöttem a szintet közepéig, majd indítás és járattam kicsit. Később még volt egy ellenőrzés és meg is voltunk.

26.JPG

Köszönöm a figyelmet!
Szép napot!
Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr4618871074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása