Balog Műhely

Első fék csere

2020. február 11. - balogmuhely

 FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

 

Sziasztok!

A kis suzukin már elég gyengén fogtak a fékek, úgyhogy elérkezettnek láttam az időt a cserére. Az első tengelyen cserélem le a tárcsákat és a betéteket is. Na akkor lássuk! Felemel, alátámaszt és első kerék le.

01.jpg

Hát mikor láttam, hogy a féktárcsát csillag fejű csavarral rögzítették hát nem tudtam jóra gondolni. Pláne, hogy már biztos elég régóta van fennt. Na majd meglátjuk. Először a féknyerget szereltem le majd felkötöttem, hogy ne a fékcső tartsa meg. Nagy meglepetésre a csillagfejű csavarokkal nem volt gond. Nagy csavarhúzó jól rászorít és kijöttek szépen. De azért előtte körbekalapáltam a csavar feje körül, hogy életre keltsem. Ez után két darab 8-as csavart fogtam amiket bele lehet tekerni a féktárcsába és így azt le lehet nyomatni az agyról. Így is tettem.

02.jpg

Már itt is várakoznak az új alkatrészek a beszereléshez. A fékpofák már közel jártak a végükhöz a féktárcsa pedig a megengedett 15 mm-es értéken állt.

03.jpg

Itt látható, hogy a betétek akusztikus kopásjelzővel vannak felszerelve.

04.jpg

Az új tárcsák olajosak, úgyhogy felszerelés előtt letakarítottam őket teljesen féktisztítóval.

05.jpg

A kerékagyat letakarítottam drótkefével és bezsíroztam, hogy legközelebb majd könnyebben lejöjjön. Bár szerintem ez a tárcsa már túléli az autót. De ne legyen igazam! :) Új féktárcsa fel és kapott új csavarokat is de most imbusz csavarost tettem bele. A régi betéteket már kiszedtem és a fékmunkahengert visszanyomtam, hogy az új fékbetétek elférjenek. Itt már a féknyerget is visszaraktam. Akkor még nem tudtam, hogy majd újra le kell vennem.

06.jpg

Ugyanis a féknyereg 2 részből áll. Az "állórész" az 2 db csavarral van rögzítve az agyra. Ebbe belecsatlakozik 2 db vezető csap ami tud ki-be csúszni, hogy mindkét pofa együtt szorítson. Na ebből nekem az alsó az bele volt rohadva teljesen. Nem mozdult és látható is volt, hogy itt a két fékpofa nem egyformán kopott el. Nem akart kijönni sehogy sem. Sok WD40 és a gázlámpa megtette a hatását. Bár még így is szükség volt egy nagy vízpumpa fogóra amivel először el tudtam forgatni majd később ki is jött. Már most kíváncsian várom a másik oldalon milyen lesz. :) Itt a gumi harangokat már leszedtem nehogy a melegítésnél megsérüljenek.

07.jpg

Miután kijött jól áttakarítottam és lecsiszoltam. Ezt követően is szépen mozgott már a helyén. De még bezsíroztam és a gumiharanggal együtt mehettek fel a helyükre. Betétek a helyükre és meg is vagyunk. Egyik felével.

08.jpg

A másik felén nem volt semmi nehezítés. Negyed annyi idő alatt megvolt. Légtelenítettünk egyet és tesztkör. Sokkal jobb lett a fék. Mintha nem is ugyanabba  a kocsiba ültem volna mint amihez szoktam. Az elején még óvatosan kell fékezni, hogy megfelelően hőkezelődjenek a tárcsák. Legalábbis régen még ezt mondták. Nem tudom, hogy ez még ma is szükséges e, de majd óvatosak leszünk.

Ezek után még a belső világítást akarom egy kicsit felturbózni, mert már elég gyenge. Egy lapos csavarhúzóval könnyedén lepattintható a JAPAN feliratos búra. Már megfeketedett az égő is.

09.jpg

Van egy kis maradék LED szalagom amit ide szeretnék rakni. A lámpa keret és a kárpit között becsúsztattam a vezetéket amit ráforrasztottam a szalagra. A vezeték végére pedig forrasztottam egy tömör 2,5 vezetékdarabot, hogy az égő helyére be tudjam nyomni. A polaritásra itt figyelni kell. Nálam bal oldalt volt a pozitív.

10.jpg

Előtte képet nem csináltam de sokkal jobb lett az biztos.

11.jpg

Szép napot!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr7015464416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása