FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Sziasztok!
A kis suzukin már elég gyengén fogtak a fékek, úgyhogy elérkezettnek láttam az időt a cserére. Az első tengelyen cserélem le a tárcsákat és a betéteket is. Na akkor lássuk! Felemel, alátámaszt és első kerék le.
Hát mikor láttam, hogy a féktárcsát csillag fejű csavarral rögzítették hát nem tudtam jóra gondolni. Pláne, hogy már biztos elég régóta van fennt. Na majd meglátjuk. Először a féknyerget szereltem le majd felkötöttem, hogy ne a fékcső tartsa meg. Nagy meglepetésre a csillagfejű csavarokkal nem volt gond. Nagy csavarhúzó jól rászorít és kijöttek szépen. De azért előtte körbekalapáltam a csavar feje körül, hogy életre keltsem. Ez után két darab 8-as csavart fogtam amiket bele lehet tekerni a féktárcsába és így azt le lehet nyomatni az agyról. Így is tettem.
Már itt is várakoznak az új alkatrészek a beszereléshez. A fékpofák már közel jártak a végükhöz a féktárcsa pedig a megengedett 15 mm-es értéken állt.
Itt látható, hogy a betétek akusztikus kopásjelzővel vannak felszerelve.
Az új tárcsák olajosak, úgyhogy felszerelés előtt letakarítottam őket teljesen féktisztítóval.
A kerékagyat letakarítottam drótkefével és bezsíroztam, hogy legközelebb majd könnyebben lejöjjön. Bár szerintem ez a tárcsa már túléli az autót. De ne legyen igazam! :) Új féktárcsa fel és kapott új csavarokat is de most imbusz csavarost tettem bele. A régi betéteket már kiszedtem és a fékmunkahengert visszanyomtam, hogy az új fékbetétek elférjenek. Itt már a féknyerget is visszaraktam. Akkor még nem tudtam, hogy majd újra le kell vennem.
Ugyanis a féknyereg 2 részből áll. Az "állórész" az 2 db csavarral van rögzítve az agyra. Ebbe belecsatlakozik 2 db vezető csap ami tud ki-be csúszni, hogy mindkét pofa együtt szorítson. Na ebből nekem az alsó az bele volt rohadva teljesen. Nem mozdult és látható is volt, hogy itt a két fékpofa nem egyformán kopott el. Nem akart kijönni sehogy sem. Sok WD40 és a gázlámpa megtette a hatását. Bár még így is szükség volt egy nagy vízpumpa fogóra amivel először el tudtam forgatni majd később ki is jött. Már most kíváncsian várom a másik oldalon milyen lesz. :) Itt a gumi harangokat már leszedtem nehogy a melegítésnél megsérüljenek.
Miután kijött jól áttakarítottam és lecsiszoltam. Ezt követően is szépen mozgott már a helyén. De még bezsíroztam és a gumiharanggal együtt mehettek fel a helyükre. Betétek a helyükre és meg is vagyunk. Egyik felével.
A másik felén nem volt semmi nehezítés. Negyed annyi idő alatt megvolt. Légtelenítettünk egyet és tesztkör. Sokkal jobb lett a fék. Mintha nem is ugyanabba a kocsiba ültem volna mint amihez szoktam. Az elején még óvatosan kell fékezni, hogy megfelelően hőkezelődjenek a tárcsák. Legalábbis régen még ezt mondták. Nem tudom, hogy ez még ma is szükséges e, de majd óvatosak leszünk.
Ezek után még a belső világítást akarom egy kicsit felturbózni, mert már elég gyenge. Egy lapos csavarhúzóval könnyedén lepattintható a JAPAN feliratos búra. Már megfeketedett az égő is.
Van egy kis maradék LED szalagom amit ide szeretnék rakni. A lámpa keret és a kárpit között becsúsztattam a vezetéket amit ráforrasztottam a szalagra. A vezeték végére pedig forrasztottam egy tömör 2,5 vezetékdarabot, hogy az égő helyére be tudjam nyomni. A polaritásra itt figyelni kell. Nálam bal oldalt volt a pozitív.
Előtte képet nem csináltam de sokkal jobb lett az biztos.
Szép napot!
Sziasztok!