FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Sziasztok!
A mai cikkben egy nagyon egyszerű olajcsere lesz. A kis suzuki váltójában fogunk olajat cserélni. A váltón található két hernyócsavar, értelemszerűen az alsó a leengedő a felső pedig a feltöltő csavar.
Négyszög kulccsal nyílik mindkettő. Akkor kezdjük is hadd jöjjön!
Hát az olaj nagyon csúnya volt már. Utoljára még akkor cseréltem le amikor megvettem vagyis már rég kifutottam az előírt időtartamból. Ennek értéke a karbantartási könyv szerint 10 ezer km-enként ellenőrzés, 40 ezer km-enként pedig csere. A javasolt olaj teljesítményszintje API GL-4 vagy GL-5 a viszkozitás pedig SAE 75W/80-85 vagy 80W/90.
A leeresztő csavar egy mágnes is ami az apró fém reszelékeket gyűjti össze, hogy ne az olajban keringjenek. Ezt letakarítva és menettömítővel bekenve vissza is raktam a helyére.
A leeresztő csavar meghúzási nyomatéka 25-30 Nm. Még annak idején hajlítottam egy csövet aminek segítségével bele tudjuk tölteni az olajat. Az előírt mennyiség 2,4 liter. Kedves segítőm fentről tölti az olajat :)
A szintet egyszerű belőni, mert ami belefér annyi kell. Mikor már csurdogál ki a furatból akkor megvagyunk.
Mehet vissza a feltöltő csavar is amelyet 36-54 Nm-el kell meghúznunk. Letakarítjuk a váltót és meg is vagyunk. Kevesen cserélik le az olajat pedig nem tart sokáig és nekem kicsit javult is a váltás.
Köszönöm a figyelmet, további szép napot!