FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Sziasztok!
A suzuki (motorkód: G10A) nem akar menni, kapkod és rángat. Először csak néha jött elő a gond, de most már állandósult, úgyhogy nekiláttam. A gyújtással kezdtem először és hamar meg is lett a hiba. A gyújtás kábeleket átnézve láttam, hogy az idő és a hő már megtette hatását. Egy másik suzukiból átraktam a gyújtáskábeleket és már jó is lett minden. Mivel 2 éve a gyújtótrafó lett cserélve, a többi maradt, most úgy döntöttem, hogy a gyújtás összes többi alkatrésze is ki lesz cserélve.
Megnézetem az elosztót és a rotort. Még működik de akkor 2 év múlva nehogy ezeket kelljen cserélni.
Mindenből lett új. A gyújtáskábeleken kívül a többi mind eredeti gyári alkatrész.
A gyújtás alkatrészei lebontva, de a régi gyertyák még bent.
Az eredeti gyertyák kicsit rövidebbek mint amik eddig bent voltak. A kiszereléshez 20,8-as kulcs kell.
Az ajánlott gyújtógyertyák:
NGK BP6ES (BPR6ES)
NIPPON DENSO W20EP-U (W20EPR-U)
Az elektródák közötti távolság 0,7 - 0,8 mm kell hogy legyen.
A meghúzási nyomaték 20-25 Nm.
Ez után a jelfogó résznek a légrés ellenőrzése jön. Itt még nincsenek egy vonalban, úgyhogy a főtengelyt kézzel meghajtva beállítjuk.
Ez túl közel van. 0,2 - 0,4 mm közé kell belőni. A két csavart fellazítva lehet beállítani.
Ez után mehet is fel a rotor!
Majd az elosztófedél és a tömítés:
Összerakhatunk mindent és jöhet a beállítás. Ehhez a főtengely szíjtárcsán látható jelre és egy gyújtás ellenőrző stroboszkóp lámpára lesz szükségünk. Itt látható a jelölés a tárcsán. Kicsit letakarítottam.
Elindítjuk az autót. A műszernek kell 12V a működéshez amit a csipeszeivel az akkumulátorról le tudunk venni. Majd a lakatfogót az 1-es henger gyújtáskábelére kell tenni úgy, hogy a nyíl a gyertya irányába mutat. Ekkor már villog is minden gyújtásnál.
A bal első lengéscsillapító tetejénél van egy diagnosztikai csatlakozó. Itt a D és E pontokat rövidre kell zárni egy darab vezetékkel, hogy a vezérlőegység alaphelyzetbe állítsa a gyújtást.
Ez után a lámpával megvilágítjuk a főtengely szíjtárcsát és elkezdjük a beállítást. A lámpa pont akkor villan fel amikor gyújt az első henger. A szögek beosztását (20---10---0) láthatjuk a tárcsa mellett. Ennél az 1 literes 3 hengeres motornál az előgyújtási szög 5 fok plusz-mínusz 1. Ezt kell eltalálnunk. Ha nincs műszerünk hallásra is elég jól be lehet állítani, mikor jár szépen egyenletesen a motor. Amolyan három hengeres módon. :)
Látható, hogy nálam most 4 körül van. A gyújtás elosztó mögötti 2 darab peremes csavart fellazítva el lehet forgatni az elosztó egységet. A jelölést figyelve beállítható az 5 körüli érték. Ezt a beállítást üzem meleg motornál végezzük el úgy, hogy nincs semmilyen elektromos fogyasztó bekapcsolva. Ha beállítottuk vegyük ki a vezetéket a diagnosztikai csatlakozóból és kész is vagyunk!
Szép napot!
Sziasztok!