Balog Műhely

Az isteni szikra

2020. október 15. - balogmuhely

 FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

 

Sziasztok!

A suzuki (motorkód: G10A) nem akar menni, kapkod és rángat. Először csak néha jött elő a gond, de most már állandósult, úgyhogy nekiláttam. A gyújtással kezdtem először és hamar meg is lett a hiba. A gyújtás kábeleket átnézve láttam, hogy az idő és a hő már megtette hatását. Egy másik suzukiból átraktam a gyújtáskábeleket és már jó is lett minden. Mivel 2 éve a gyújtótrafó lett cserélve, a többi maradt, most úgy döntöttem, hogy a gyújtás összes többi alkatrésze is ki lesz cserélve.

Megnézetem az elosztót és a rotort. Még működik de akkor 2 év múlva nehogy ezeket kelljen cserélni.

01.jpg

02.jpg

Mindenből lett új. A gyújtáskábeleken kívül a többi mind eredeti gyári alkatrész.

03_1.jpg

A gyújtás alkatrészei lebontva, de a régi gyertyák még bent.

04.jpg

Az eredeti gyertyák kicsit rövidebbek mint amik eddig bent voltak. A kiszereléshez 20,8-as kulcs kell.

Az ajánlott gyújtógyertyák:

NGK BP6ES (BPR6ES)

NIPPON DENSO W20EP-U (W20EPR-U)

05.jpg

Az elektródák közötti távolság 0,7 - 0,8 mm kell hogy legyen.

06.jpg

A meghúzási nyomaték 20-25 Nm.

Ez után a jelfogó résznek a légrés ellenőrzése jön. Itt még nincsenek egy vonalban, úgyhogy a főtengelyt kézzel meghajtva beállítjuk.

7.jpg

Ez túl közel van. 0,2 - 0,4 mm közé kell belőni. A két csavart fellazítva lehet beállítani.

08.jpg

Ez után mehet is fel a rotor!

09.jpg

Majd az elosztófedél és a tömítés:

10.jpg

Összerakhatunk mindent és jöhet a beállítás. Ehhez a főtengely szíjtárcsán látható jelre és egy gyújtás ellenőrző stroboszkóp lámpára lesz szükségünk. Itt látható a jelölés a tárcsán. Kicsit letakarítottam.

11_1.jpg

Elindítjuk az autót. A műszernek kell 12V a működéshez amit a csipeszeivel az akkumulátorról le tudunk venni. Majd a lakatfogót az 1-es henger gyújtáskábelére kell tenni úgy, hogy a nyíl a gyertya irányába mutat. Ekkor már villog is minden gyújtásnál.

12.jpg

A bal első lengéscsillapító tetejénél van egy diagnosztikai csatlakozó. Itt a D és E pontokat rövidre kell zárni egy darab vezetékkel, hogy a vezérlőegység alaphelyzetbe állítsa a gyújtást.

14.jpg

Ez után a lámpával megvilágítjuk a főtengely szíjtárcsát és elkezdjük a beállítást. A lámpa pont akkor villan fel amikor gyújt az első henger. A szögek beosztását (20---10---0) láthatjuk a tárcsa mellett. Ennél az 1 literes 3 hengeres motornál az előgyújtási szög 5 fok plusz-mínusz 1. Ezt kell eltalálnunk. Ha nincs műszerünk hallásra is elég jól be lehet állítani, mikor jár szépen egyenletesen a motor. Amolyan három hengeres módon. :)

13.jpg

Látható, hogy nálam most 4 körül van.  A gyújtás elosztó mögötti 2 darab peremes csavart fellazítva el lehet forgatni az elosztó egységet. A jelölést figyelve beállítható az 5 körüli érték. Ezt a beállítást üzem meleg motornál végezzük el úgy, hogy nincs semmilyen elektromos fogyasztó bekapcsolva. Ha beállítottuk vegyük ki a vezetéket a diagnosztikai csatlakozóból és kész is vagyunk!

Szép napot!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr616239800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása