FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Sziasztok!
Szétszedtem a km órát és ezt szeretném megosztani Veletek.
Az autó egy Mercedes W124 230E 1987-ből kézi váltóval.
A gond az volt, hogy nem megy a számláló, de a sebességet azt mutatja. Itt látható, hogy már az egész számláló tengelye ferde.
A pedálok alatt a kárpitot felhajtva látható a sebességmérő bowden. Azt egy kis bilincs rögzíti ebből ezt ki kell pattintani, hogy majd feljebb tudjuk húzni, mert elég szűkös lesz a hely.
Ha még ez is kevésnek bizonyulna akkor a váltóhoz is oda van még rögzítve egy bilinccsel és ha azt bontjuk, akkor még nyerhetünk egy kicsit.
Ha van rá lehetőség akkor teljesen állítsuk a kormányt a vezető felé.
Ezután 2 db speciális szerszámmal be kell nyúlni az óra és a szellőző között majd beakasztani azt. Ahogy mondani szokták olyan mint egy bicikliküllő a végén kampóval.
Felváltva húzogatva kijön az egész egység egy kicsit. Ez után a bal oldalon található kör alakú csatlakozót kell lehúzni, majd benyúlni és kicsavarni a sebességmérő bowdent. Na itt lesz szűk a hely.
Ez után már kifordítható és a többi csatlakozás is leszedhető. Szinte mindegyik más fajta, ami egyforma az pedig számozott így nem lesz gond az összerakásnál.
Nekem a középső egységre volt szükségem. Először a potmétert kell leszerelni (2 db csavar) ami a műszerfal világítását szabályozza, majd 4 csavar és némi játék után már kint is van a mérő.
A hátsó műanyag borítást 4 csavar eltávolítása után le is vehetjük.
A számlapot rögzítő két csavart kitekertem és visszafele elforgattam a lapot majd ismét rögzítettem. Erre azért volt szükség, hogy a tartót amin pihen a sebességmérő mutatója megkerüljem és így látható, amint a mutató egy megjelölt helyre áll be.
Eddig a pontig tekeri vissza a rugó. Összeszerelésnél majd ehhez a ponthoz kell beállítanunk, amikor a mutatót visszanyomjuk a tengelyre. A tengelyről 2 db kávéskanál segítségével szedtem le. Alányúlva egymással szembe. Könnyen lejött.
A tengely amin a számok vannak ki van csúszva a furatból.
Fogalmam sincs, hogy jött ki onnan, de a meghajtás felőli oldalról vissza tudtam nyomni és már a fogaskerék jobban is illeszkedett. Megpróbáltam visszafele kinyomni de elég határozottan „bepattant” úgyhogy jó lesz. Egy kézi aksis fúróval meghajtva 1 km-t megtettünk. Jónak tűnik. Beszerelés nagyjából visszafele.
Egy 3 km teszt után azt mondom sikerült. De idővel megmutatja mi a helyzet.
Ennyi lett volna!
További szép napot!