Balog Műhely

Izzócsere meglepetéssel

2017. október 26. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

Sziasztok!

Megszűnt a mérőegység megvilágításának egyik fele és mivel a rögzítőfék visszajelző lámpa sem világított már 2 hete, így ideje volt kiszednem a műszeregységet égőket cserélni. Az autó egy Mercedes E250 W124 kombi a 20 szelepes szívó diesel motorral szerelve.

00.jpg

Korábban már írtam arról, hogyan lehet kiszedni az egységet így ezt most kihagynám.

01_1.jpg

Mikor szedtem le a csatlakozókat akkor ért egy kis meglepetés. Volt egy átkötés. A légzsák visszajelző lámpára rá volt kötve az izzítás visszajelzője és megtaláltam az izzítás vezetékét is leszigetelőszallagozva.

02_1.jpg

03.jpg

Ekkor jöttek az emlékek...


Mikor megvettem az autót az mondták, hogy a rossz izzító gyertyákat kicseréltek és mind az öt jó. Na de mikor jöttek a hidegebb idők kiderült, hogy ez nem igaz. Ugyanis ki akarták cserélni de beletörték. Ezt egy szakszerű műhelyben megcsinálták és ment is szépen minden. Eddig fel sem tűnt, hogy az SRS és az izzítás egyszerre alszik el és meleg motornál is hosszabban világít az izzítás. Itt már láttam miért volt ez. A hibát nem de a visszajelzést megoldották. Mindenkit visszakötöttem a helyére és majd meglátjuk mi lesz.

Visszatérve az eredeti problémához kivettem a rossz égők foglalatát. A rögzítőfék visszajelzőjével nem volt sok macera ki a régi és be az újat (12V 1,2W). A világítással akadt némi probléma ugyanis csak a búra fele jött ki a többi pedig bent maradt. Hozzáolvadt a belső műanyaghoz. Mindkettő. Amit tudtam kibányásztam de még így sem ment be a foglalat az új égővel.

04_1.jpg

05_1.jpg

06_1.jpg

Úgyhogy kisebb égő kellett bele ami led lett. Ali bácsitól rendeltem ami elvileg belemegy a W3W helyére de kínában lehet, hogy elcsúsztak a méretek.

07_1.jpg

08.jpg

Keskenyebb volt és nem fogta rendesen így meg kellett szélesítenem. Mindkét oldalára forrasztottam egy-egy 1 cm-es tömör réz vezeték darabot és így már jó is lett.

09_1.jpg

10.jpg

Az izzónál nem számít a polaritás de itt figyelni kell rá. Elsőre egyik fele így sem világított de átfordítottam és már kész is volt. Erősebben is világít de nem zavaróan sőt!

11_1.jpg

Mostmár az SRS és az izzítás is külön úton jár és meleg motornál egyszerre ki is alszik a tekercs szimbólum, úgyhogy úgy néz ki az is jó lett.

További szép napot!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr9713093848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása