Balog Műhely

Sír a talpas

2017. november 17. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

Sziasztok!

 

Nemrég arra lettem figyelmes, hogy lassú kanyarokban, parkolásnál valami nyekergő-nyikorgó hangot ad a bal első futómű. Kicsit a kormányon is érzeni lehetett valamit ilyenkor. Némi utánajárást követően az alsó támasztó gömbfej lett a gyanúsított. A tapasztalatok alapján nem sok jóval kecsegtet, ha sokat várok vele csak meg kell nézni mit dob ki a kereső a "Ball joint failure W124" -re úgyhogy úgy döntöttem kicserélem.

 A többiek elbeszélése alapján nem számíthattam könnyű munkára és nem is volt az. Na akkor kerék le és kezdjük.

000.jpg

A piros négyzetben található amit ki kell onnan szednem.

001.jpg

Itt a csavart már elkezdtem drótkefével megtisztítani, később még csavarlazítót is kapott.

002.jpg

Nem adta magát könnyen és mivel nem volt légkulcsom ezért másik megoldást kellett találnom. Egy csillag-villáskulccsal megfogtam az anyát és szépen óvatosan ráengedtem az autó súlyát.

003.jpg

Ezt néhány alkaommal megismételtem és utána már a dugókulccsal szépen lejött az anya. Kicsi bíztatás után kicsúszott a helyéről.

004.jpg

Ez után a toronynál meglazítottam a csavarokat, hogy kicsit el tudjamfordítani a felfüggesztést, majd azt rögzítettem, hogy ne legyen útban. Leengedtem az autót és alátámasztottam a lengőkarnál. A porvédő gumit egy fém gyűrű fogta de egy lapos csavarhúzó segítségével leszdtem. Némi kalapálás után nem adta még meg magát és mivel már este volt ezért az éjszakára telinyomtam WD40-el. Még mielőtt elaludtam volna mégegyszer befújtam hátha. Nem veszíthetek vele semmit...

005.jpg

Másnap este még mindig fogta nagyon és úgy éreztem elveszik az ütések ereje ezért levágtam a csapot a tetjéről. Némi várakozás után a második melegítés alkalmával megindult és nemsokára ki is jött. Leírva nem tűnik soknak de az volt.

006.jpg

De kijött! Megrendel az új és beépítés! Adtak hozzá csavart is. A régi gömbfej nagyon könnyen mozgott ez viszont még stabil volt.

007.jpg

Mielőtt visszatettem volna megtisztítottam a helyét majd megmelegítettem. A gömbfej alján van egy bevágás aminek befele kell néznie, erre figyelni kell a beépítéskor. Betettem a helyére majd leengedtem az autót a talpasra, hogy az is segítsen. A furat peremén van két erős fül és ezeket felváltva ütve szépen lassan bement a helyére.

008.jpg

Ismét felemel az autó majd a felfüggesztést kellett visszaengedni a gömbfejre az alátámasztott lengőkarnál. Kicsi igazgatás egy kis kalapács jobbról majd balról és bent is volt. Teljesen a helyén van, mert nem látom a csapnál a kimarás peremét.

009.jpg

Mehet be a csavar és ha minden igaz akkor kész is.

010.jpg

Önzáró anyás de nem műanyagbetétes hanem ovális, hogy biztosan fogjon.

Nem volt könnyű de örülök, hogy meg tudtam csinálni. Eddig 130 km-t mentem vele és minden okés, nem húz nem rángat és megszűnt a nyikorgás is.

Köszönöm a figyelmet, további szép napot!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr3113284403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása