FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Sziasztok!
Nemrég arra lettem figyelmes, hogy lassú kanyarokban, parkolásnál valami nyekergő-nyikorgó hangot ad a bal első futómű. Kicsit a kormányon is érzeni lehetett valamit ilyenkor. Némi utánajárást követően az alsó támasztó gömbfej lett a gyanúsított. A tapasztalatok alapján nem sok jóval kecsegtet, ha sokat várok vele csak meg kell nézni mit dob ki a kereső a "Ball joint failure W124" -re úgyhogy úgy döntöttem kicserélem.
A többiek elbeszélése alapján nem számíthattam könnyű munkára és nem is volt az. Na akkor kerék le és kezdjük.
A piros négyzetben található amit ki kell onnan szednem.
Itt a csavart már elkezdtem drótkefével megtisztítani, később még csavarlazítót is kapott.
Nem adta magát könnyen és mivel nem volt légkulcsom ezért másik megoldást kellett találnom. Egy csillag-villáskulccsal megfogtam az anyát és szépen óvatosan ráengedtem az autó súlyát.
Ezt néhány alkaommal megismételtem és utána már a dugókulccsal szépen lejött az anya. Kicsi bíztatás után kicsúszott a helyéről.
Ez után a toronynál meglazítottam a csavarokat, hogy kicsit el tudjamfordítani a felfüggesztést, majd azt rögzítettem, hogy ne legyen útban. Leengedtem az autót és alátámasztottam a lengőkarnál. A porvédő gumit egy fém gyűrű fogta de egy lapos csavarhúzó segítségével leszdtem. Némi kalapálás után nem adta még meg magát és mivel már este volt ezért az éjszakára telinyomtam WD40-el. Még mielőtt elaludtam volna mégegyszer befújtam hátha. Nem veszíthetek vele semmit...
Másnap este még mindig fogta nagyon és úgy éreztem elveszik az ütések ereje ezért levágtam a csapot a tetjéről. Némi várakozás után a második melegítés alkalmával megindult és nemsokára ki is jött. Leírva nem tűnik soknak de az volt.
De kijött! Megrendel az új és beépítés! Adtak hozzá csavart is. A régi gömbfej nagyon könnyen mozgott ez viszont még stabil volt.
Mielőtt visszatettem volna megtisztítottam a helyét majd megmelegítettem. A gömbfej alján van egy bevágás aminek befele kell néznie, erre figyelni kell a beépítéskor. Betettem a helyére majd leengedtem az autót a talpasra, hogy az is segítsen. A furat peremén van két erős fül és ezeket felváltva ütve szépen lassan bement a helyére.
Ismét felemel az autó majd a felfüggesztést kellett visszaengedni a gömbfejre az alátámasztott lengőkarnál. Kicsi igazgatás egy kis kalapács jobbról majd balról és bent is volt. Teljesen a helyén van, mert nem látom a csapnál a kimarás peremét.
Mehet be a csavar és ha minden igaz akkor kész is.
Önzáró anyás de nem műanyagbetétes hanem ovális, hogy biztosan fogjon.
Nem volt könnyű de örülök, hogy meg tudtam csinálni. Eddig 130 km-t mentem vele és minden okés, nem húz nem rángat és megszűnt a nyikorgás is.
Köszönöm a figyelmet, további szép napot!