FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Sziasztok!
Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget és a jó tanácsokat aminek köszönhetően sikerült a hibát megtalálni!
Ismét megmakacsolta magát az öreglány. W124 E250 OM605.911. Menet közben egyszer csak elfogyott az erő és elkezdett fulladozni az autó. Egyszerre meg is álltam de arra összeszedte magát. Tovább haladva viszont már egyszer le is állt. Arra gondoltam nem kap elég gázolajat úgyhogy motorháztető fel és már nézzük is. A gázolajszűrő körülötti csövek nagyon levegősek. A szűrő leszed és alig volt benne anyag, félig volt. Nagy nehezen elindult és csak nem akartak eltűnni a buborékok a csövekből. Hazafele már kitapasztaltam pontosan mi a jelenség. Ha 90 felett megyek akkor elfogy az anyag, annyit nem tud szállítani a rendszer. Levegős lesz. Nekiláttam a szűrők és csövek ellenőrzésének.
A gázolajszűrő tetején van egy csatlakozás ami alatt ott van az előszűrő. Ennek a csőnek a másik vége az előmelegítőn van.
Itt már a rugós bilincset kioldottam. Előrefelé meg kell tolni és akkor majd ki lehet húzni a helyéről. Az előszűrőt pedig két oldalról kicsi lapos csavarhúzóval alányúlva a peremének ki lehet késztetni a helyéről.
Együtt ki is vettem az előszűrővel ugyanis a csövek már nem mozdulnak. Kőkemény az összes. Az előszűrőt el is törtem annyira merevek voltak. Amúgy sem volt túl erős az előszűrő kosara. Ezek után akkor az összes csövezést leszereltem.
Amúgy a sorrend a következő. Üzemanyagtank - előmelegítő - előszűrő - üzemanyagszivattyú - főszűrő - adagoló. Majd ami nem használatos az megy vissza a tankba a résolajjal együtt. Ugye valahol levegős lesz ez a kör. A tömítések és a cső csatlakozásokat vizsgáltam meg először. Néhány tömítés már elég lapos volt és a kikeményedett csatlakozásoknál mehet be a levegő.
Ez volt az elméletem, de majd meglátjuk mi lesz. A tömítések mérete ha jól emlékszem 10x2,5 és 8x2,5 illetve az előmelegítőhöz 18x3-as kell, mert azt nem adtak az újhoz. A régi csöveket úgy kellett levágnom.
Hamár egyszer nekiálltam akkor már a szűrőt is cserélem. Amik kellenek:
Az új csöveket nem csak ráhúztam hanem bilinccsel is megfogattam. Volt elég hely szóval akkor már miért ne?
A főszűrő tetején van egy elzáró csap amit egy 19-es kulccsal meg kell lazítani majd a szűrőt alatta ki lehet csavarni és némi küzdelemmel a vízcsövet megkerülve ki lehet venni. Mielőtt az új bekerülne fel kell tölteni gázolajjal! Tömítések cseréje és mehet is vissza.
Ezek után akkor irány a próbakör! Kicsit hosszabb volt az indítózás de leindultunk. Alapjáratnál ismét levegős volt de majd csak ki dolgozza magát. Lassacskán emelve a tempót láttam, hogy ez nem jött be. Újra vissza a garázsba. Lássuk csak. A motor leállítása után levegőbuborékok indultak meg az előmelegítőtől az előszűrő felé. Itt látható is, hogy már csak abban a csőben van levegő. (Már lekötöttem a cső egyik felét mikor eszembe jutott, hogy fotózzak.)
Új gyanúsított lett. Az üzemanyag tank felől jövő csövet egyszerre az előszűrőre kötöttem kiiktatva az előmelegítőt. Ismét próbakör....
Jó lett! Eddig volt olyan jelenség is, hogy alapjáraton üresben ha ráléptem a gázra volt némi torpanás. De tényleg csak egy nagyon kicsi. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget de ez is megszűnt most.
Az előmelegítő (alkatrész szám: A6040700079) belóg a hengerfejben található víztérbe.
De előbb még be is kell egyet szerezni. Pár 100 km-t így használtam és szuper is minden. Így nyáron nem észrevehető a hiánya.
De majd meg kell oldani csak sajnos lettek más gondok is a géppel amik sürgősebbek. Úgy érzem lesz néhány álmatlan éjszakám...
További kellemes napot!
Sziasztok!