Balog Műhely

Hangzavar az utastérben

2020. október 31. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

 

Szép napot mindenkinek!

Kezdett zajossá válni az utazás. 70-es sebességtől indult nagyjából és 90 környékén már nagyon zavaró volt. A kormány nem rázott csak a hang volt jelen. Feltettem a nemrég centírozott téli szettet próbaképp de azzal is ugyanez volt tapasztalható. Kerékcsapágyra gondoltam, úgyhogy neki láttam szétszedni.

Felbakolva, kerekek leszerelve.

img_4380.JPG

Itt már anya nélkül.

img_4383.JPG

Féknyereg felköt, tárcsa leszerel.

img_4387.JPG

Már csak egy dolog van útban. Az ABS jeladó. Nagyon nehezen jött ki. Ugye műanyag és vigyázni kell rá.

img_4389.JPG

Lekötöttem a kormányösszekötőt és a felső lengőkart. Drótkefe és WD40 segítségével nem volt nagy feladat. Már csak az alsó fogja. Ehhez pedig csak így férni hozzá.

img_4390.JPG

Itt már szabadon. A tengely végén a "rácsos" rész, az amit az ABS jeladó érzékel.

img_4391.JPG

Ebből kell a kerékagyat kinyomnunk préssel.

img_4392.JPG

Így néz ki hátulról:

img_4393.JPG

Akkor jöhet a prés! A csapágy nem bírta annyira, úgyhogy a belső rész az aggyal együtt jött ki.

img_4394.JPG

Ezt hagyta még hátra. A gyűrűvel is meg kellett küzdeni mire kijött a helyéről.

img_4395.JPG

Letakarítás után láthatóvá vált a hangszer. :)

img_4396.JPG

Préssel kinyomtuk a régi csapágyat, majd mehetett bele az új, amihez adtak új gyűrűt is, csak az még nincs a fotón. Csapágy alkatrész száma: A 163 330 00 51

img_4397.JPG

Visszanyomtuk a kerékagyat is, és mehet vissza az egység a helyére.

img_4398.JPG

Jah, és új anyát is adtak hozzá.

img_4399.JPG

Ezt addig húztam amíg a tengely végén található rácsozás nem állt be középre az ABS jeladónál.

img_4428.JPG

Ezzel a felével meg is vagyunk. Ahogy észrevettem ezen az oldalon már cserélve volt a csapágy.

A másik oldal makacsabb volt, ott egy jeladót vesztettünk.

img_4430.JPG

Utólag nem lett volna gond, ha bent marad, mert a csatlakozót széthúzva, egy nagyjából 80 cm-es kábellel el lett volna az addig, amíg dolgozunk vele. Csak arra kellett volna figyelni. Na de most már mindegy, kapott újat.

Bal oldali alkatrész szám: A 163 540 07 17

Jobb oldali alkatrész szám: A 163 540 08 17

img_4450.JPG

De ez az oldal még tartogatott mást is. Az alsó támasztó gömbfej szét volt nyílva. Úgyhogy hamár itt vagyunk akkor az is csere. Célszerszámmal az alsó anyája könnyen lecsavarható.

img_4795.JPG

Ezután amíg ebédeltem, addig beáztattam.

img_4797.JPG

Majd elfektettem és 5.-ik kalapács ütésre ki is jött.

nevtelen.jpg

A helyét kicsit megcsiszoltam és bezsíroztam. Teljesen nem tudtam átnyomni, de annyit igen, hogy az anya rákapjon. A többit már az intézte. Végig nehezen ment, aztán amikor beért a helyére, határozottan megszorult. Alkatrész száma: A 163 330 00 35  

img_4802.JPG

Akkor már csak össze kell rakni és elkészültünk. A próbakör során minden rendben volt. Semmi hang, nagyon simán megy az autó.

Már csak egy valami van hátra. Foglalunk időpontot futóműállításra és akkor leszünk készen teljesen.

Szép napot!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr9116266876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása