FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Szép napot mindenkinek!
Kezdett zajossá válni az utazás. 70-es sebességtől indult nagyjából és 90 környékén már nagyon zavaró volt. A kormány nem rázott csak a hang volt jelen. Feltettem a nemrég centírozott téli szettet próbaképp de azzal is ugyanez volt tapasztalható. Kerékcsapágyra gondoltam, úgyhogy neki láttam szétszedni.
Felbakolva, kerekek leszerelve.
Itt már anya nélkül.
Féknyereg felköt, tárcsa leszerel.
Már csak egy dolog van útban. Az ABS jeladó. Nagyon nehezen jött ki. Ugye műanyag és vigyázni kell rá.
Lekötöttem a kormányösszekötőt és a felső lengőkart. Drótkefe és WD40 segítségével nem volt nagy feladat. Már csak az alsó fogja. Ehhez pedig csak így férni hozzá.
Itt már szabadon. A tengely végén a "rácsos" rész, az amit az ABS jeladó érzékel.
Ebből kell a kerékagyat kinyomnunk préssel.
Így néz ki hátulról:
Akkor jöhet a prés! A csapágy nem bírta annyira, úgyhogy a belső rész az aggyal együtt jött ki.
Ezt hagyta még hátra. A gyűrűvel is meg kellett küzdeni mire kijött a helyéről.
Letakarítás után láthatóvá vált a hangszer. :)
Préssel kinyomtuk a régi csapágyat, majd mehetett bele az új, amihez adtak új gyűrűt is, csak az még nincs a fotón. Csapágy alkatrész száma: A 163 330 00 51
Visszanyomtuk a kerékagyat is, és mehet vissza az egység a helyére.
Jah, és új anyát is adtak hozzá.
Ezt addig húztam amíg a tengely végén található rácsozás nem állt be középre az ABS jeladónál.
Ezzel a felével meg is vagyunk. Ahogy észrevettem ezen az oldalon már cserélve volt a csapágy.
A másik oldal makacsabb volt, ott egy jeladót vesztettünk.
Utólag nem lett volna gond, ha bent marad, mert a csatlakozót széthúzva, egy nagyjából 80 cm-es kábellel el lett volna az addig, amíg dolgozunk vele. Csak arra kellett volna figyelni. Na de most már mindegy, kapott újat.
Bal oldali alkatrész szám: A 163 540 07 17
Jobb oldali alkatrész szám: A 163 540 08 17
De ez az oldal még tartogatott mást is. Az alsó támasztó gömbfej szét volt nyílva. Úgyhogy hamár itt vagyunk akkor az is csere. Célszerszámmal az alsó anyája könnyen lecsavarható.
Ezután amíg ebédeltem, addig beáztattam.
Majd elfektettem és 5.-ik kalapács ütésre ki is jött.
A helyét kicsit megcsiszoltam és bezsíroztam. Teljesen nem tudtam átnyomni, de annyit igen, hogy az anya rákapjon. A többit már az intézte. Végig nehezen ment, aztán amikor beért a helyére, határozottan megszorult. Alkatrész száma: A 163 330 00 35
Akkor már csak össze kell rakni és elkészültünk. A próbakör során minden rendben volt. Semmi hang, nagyon simán megy az autó.
Már csak egy valami van hátra. Foglalunk időpontot futóműállításra és akkor leszünk készen teljesen.
Szép napot!