FIGYELMEZTETÉS
Nem motorszerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit a motorjain másokkal!
Szerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Szép napot mindenkinek!
Most váltunk egy kicsit ugyanis megfelezzük az eddig dolgokat. Mind a kerekek számát mind az ütemekét lecsökkentjük négyről kettőre. Régi kismotoromat akarom beindítani amivel motorozni tanultam és már 16 éve áll egyhelyben. Egy Kinetic ami egy indiai kismotor. Még édesapám vette újonnan régen, azóta mindössze 3000 km van az órájában.
Először a benzincsapot szereltem le. A csövet már nem tudtam lehúzni róla, az leszakadt és mikor kihúztam akkor a szűrő része pedig bennt maradt a tankban. Jól kezdődik gondoltam...
Szétszedtem, hogy lássuk mi a helyzet.
Ami itt volt gumi tömítés már feladta a harcot. Itt látható a benzin útja. Egyik lyuk a fő ág, a másik a tartalék, a harmadik pedig megy a karburátor felé.
Minden része el van tömődve és ilyen gumit sem találok sehol úgyhogy ebből új csap lesz. Közben a tankba nyomtam a féktisztítót, hogy amit lehet kiszedjen és üvegtisztító kefével igyekeztem minél tisztábbá varázsolni. Nehézkes a kitakarítás ugyanis a tankot nem lehet leszerelni, mert a váz része. Közben jött ki a kosz és a szűrőt is ki tudtam szedni.
A gyertyát is kivettem megtakarítottam és beállítottam az 0,5 mm-es hézagot amit a kezelési útmutató ír. Az ajánlott gyertya típusok a MICO HB W 145 Z1 és CHAMPION L 95 YC.
Na akkor lássuk a karburátort! Ott lapul bennt.
Először a levegőszűrő házat vettem le.
Lekötöttem a gázkar bowdenjét.
A kép közepén látható hatlapfejű csavart meglazítva le is lehet venni a karburátort.
A kar ami kilóg az a szívató. Mikor le van nyomva akkor elzárja a levegő nagy részét és így benzinből fog többet szívni a motor.
Akkor lássuk a levegőszűrőt!
Ezt volt a leggyorsabb és legkönyebb eltakarítani.
Az úszóház is olyan mint vártuk.
Ennél egyszerűbb karburátor nem nagyon van.
Vastagon az alján is.
Itt az úszót már leszereltem. A tűszelep meg se moccan úgy be van ragadva. De persze egy kombináltfogónak már nem tudott ellenállni.
Beszereztem a szükséges alkatrészeket. Felújító készletet a karbihoz nem találtam típus szerint úgyhogy a képekre hagyatkozva választottam.
Új benzin cső és szűrő.
Lett új benzincsap is M12-es menettel.
Akkor jöhet a takarítás. Kis kefe, benzin, csavarhúzó és sok türelem. Jó lenne már egy ultrahangos tisztító...
Megpucolva minden. Ömlesztve a régi és új alkatrészek.
Az új tűszelep rugós olyan mint egy kis teleszkóp.
Két dolog nem passzolt. Az egyik a fúvóka.
Ez is teljesen el volt tömődve. De kitakarítottam teljesen.
Így már majd mehet vissza a helyére.
A felső rész összerakva. Itt nem kell állítani szintet. Könnyen mozog fel-le az úszó és a tűszelepet is szépen viszi magával.
Ami még nem volt jó az az úszóház tömítés. Kicsit hosszabb volt.
Fogd meg a söröm!
Na ez után mehet vissza minden szépen a helyére. A gázbowden nehezen járt. Felülről kapott némi WD40-et és máris könnyed lett a mozgása.
Bekerült az új csap, a benzincső és a szűrő is. Gyárilag a burkolat alatt volt de jobb lesz ha szem előtt van.
1/33-as keverékre lesz szükségünk. 2,5 liter az üzemanyag tartály térfogata 0,4 liter tartalékkal.
A gyújtásról egy kis elektronika gondoskodik. Ez már nem eredeti, mert még anno az tönkrement és csak egyfajtát lehett kapni hozzá ami nem kinetichez való de működött vele.
És akkor indulhat a tánc :) Rúgdalás gyertyapucolás, rugdalás gyertyapucolás, pöff, rugdalás gyertyapucolás, pöff-pöff, rugdalás gyertyapucolás. Szépen lassan életre kelt.
Gumikat felfújattuk és próbakör! Túlteljesíti a kézikönyvbe írt 40 km/h -s végsebbességet. Annak idején még 50-et tudott, mostmár csak 42-t. Nem tudom lehet e köze hozzá de már kihíztam a 14 éves pólómat :)
Ott ahol réges régen... Sokminden változott.
Szép napot!
Sziasztok!