FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa
Sziasztok!
A most következő részben két dologgal foglalkoztam. Az egyik a fékfolyadék szivárgása a másik pedig a hűtővíz cseréje.
Még tavaly jött először elő a fékfolyadék szint hiba. Akkor rátöltöttem, mert pont úton voltunk hazafele egy veterános eseményről. Aztán jól ki is ment a fejemből. Több hónapot állt a kocsi. Mikor újra elkezdtem használni eszembe jutott, hogy eltűnik a fékfolyadék. A kocsi alatt folyást nem láttam, szint rendben volt ismét elkezdtem használni. De csak bejelzett újra. Folyás jele sehol nincs a garázsban. Csak menet közben lehet akkor. Megkértem valakit pumpálja a féket amíg én alulról körbe megyek és figyelek. De semmi. A fék csövek környékén minden porszáraz. Mivel hidraulikus a kuplung és egy körön vannak, ezért azt is működésre bírtuk. És ott is van! Ott szivárog a fékfolyadék. Minden váltásnál kicsit nyomott ki magából.
Lekötöttem a csövet, majd 2 csavarral később már le is vettem a kuplung munkahengert. Ez már egy utángyártott darab, mert Mercedes cikkszám nem volt rajta.
Itt van egy kicsi műanyag alátét, ami a kuplungtárcsa kopásának ellenőrzésére szolgál. Egy kicsi lapos lemezt bedugva lehet ellenőrizni.
Tudtam hozzá rendelni új kuplung munkahengert. Mivel volt raktáron akkor legyen jó minőség. Gondoltam...
Mehet is vissza a helyére és légtelenítés. Nem tudtam lelégteleníteni. Sose fogytak el a buborékok. Egyszer csak látom, hogy szivárog a folyadék. A kúpos rákötésnél! Pedig jól meghúztam és nem is kapott mellé. Jó kell hogy legyen. Leszedtem. Lássuk mit látunk!
Háát.. Nem teljesen egyforma a kúpos kialakítás.
Bakker, pedig ma ezt meg kell csinálnom már, mert máskor nem lesz rá idő. Már minden zárva volt. Van egy jó belsőségem és egy rossz munkahenger házam. Csináljunk a kettőből egyet!
Átmostam, kitakarítottam a régi házat és mehetett bele az új belsőség. Egyszerűbb lett volna csak egy felújító készletet venni. Na de most már ez mindegy. Beszerel, légtelenít és kész! Szuper, működik!
A következő ami miatt szégyellem is magam, az a hűtőfolyadék. 5 évente ugye célszerű cserélni. Az összes többi kocsiban már lecseréltem, úgyhogy nem hagyhattam tovább. Már 6 éve megvan a kocsi és nem hiszem, hogy pont akkor cserélték le.
A hűtőradiátor alján van egy piros műanyag csavar. Mellette van egy cső csonk amire egy gumi csövet ráhúzza le lehet engedni a folyadékot.
Még a kiegyenlítő tartály sapkát is cseréltem, mert már eléggé odavolt. Ha netán megforralná a vizet akkor ne legyen gond neki ott kinyitni. Nehogy más engedjen! 5 liter hűtőfolyadékot kevertem be. Abból még egy pici maradt is. Feltöltés után megnyomkodtam a csöveket, hogy első indítás előtt jusson mindenhova. Próbakör után egy picit még kellett rátölteni.
Ezek után irány műszaki vizsga! Meg is dicsérték és kérdezték, hogy használom e egyáltalán a kocsit? Mert nem látni rajta. Mondom sajnos kevesebbet mint szeretném. De idénre sok terv van :)
Szép estét mindenkinek! Sziasztok!