Balog Műhely

Fékfolyadék szivárgás

2022. május 25. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa

Sziasztok!

A most következő részben két dologgal foglalkoztam. Az egyik a fékfolyadék szivárgása a másik pedig a hűtővíz cseréje.

Még tavaly jött először elő a fékfolyadék szint hiba. Akkor rátöltöttem, mert pont úton voltunk hazafele egy veterános eseményről. Aztán jól ki is ment a fejemből. Több hónapot állt a kocsi. Mikor újra elkezdtem használni eszembe jutott, hogy eltűnik a fékfolyadék. A kocsi alatt folyást nem láttam, szint rendben volt ismét elkezdtem használni. De csak bejelzett újra. Folyás jele sehol nincs a garázsban. Csak menet közben lehet akkor. Megkértem valakit pumpálja a féket amíg én alulról körbe megyek és figyelek. De semmi. A fék csövek környékén minden porszáraz. Mivel hidraulikus a kuplung és egy körön vannak, ezért azt is működésre bírtuk. És ott is van! Ott szivárog a fékfolyadék. Minden váltásnál kicsit nyomott ki magából.

01.JPG

Lekötöttem a csövet, majd 2 csavarral később már le is vettem a kuplung munkahengert. Ez már egy utángyártott darab, mert Mercedes cikkszám nem volt rajta.
Itt van egy kicsi műanyag alátét, ami a kuplungtárcsa kopásának ellenőrzésére szolgál. Egy kicsi lapos lemezt bedugva lehet ellenőrizni.

02.JPG

Tudtam hozzá rendelni új kuplung munkahengert. Mivel volt raktáron akkor legyen jó minőség. Gondoltam...

03.JPG

Mehet is vissza a helyére és légtelenítés. Nem tudtam lelégteleníteni. Sose fogytak el a buborékok. Egyszer csak látom, hogy szivárog a folyadék. A kúpos rákötésnél! Pedig jól meghúztam és nem is kapott mellé. Jó kell hogy legyen. Leszedtem. Lássuk mit látunk!

Háát..  Nem teljesen egyforma a kúpos kialakítás.

04.JPG

Bakker, pedig ma ezt meg kell csinálnom már, mert máskor nem lesz rá idő. Már minden zárva volt. Van egy jó belsőségem és egy rossz munkahenger házam. Csináljunk a kettőből egyet!

06.JPG

Átmostam, kitakarítottam a régi házat és mehetett bele az új belsőség. Egyszerűbb lett volna csak egy felújító készletet venni. Na de most már ez mindegy. Beszerel, légtelenít és kész! Szuper, működik!

A következő ami miatt szégyellem is magam, az a hűtőfolyadék. 5 évente ugye célszerű cserélni. Az összes többi kocsiban már lecseréltem, úgyhogy nem hagyhattam tovább. Már 6 éve megvan a kocsi és nem hiszem, hogy pont akkor cserélték le.

A hűtőradiátor alján van egy piros műanyag csavar. Mellette van egy cső csonk amire egy gumi csövet ráhúzza le lehet engedni a folyadékot.

07.JPG

08.JPG

Még a kiegyenlítő tartály sapkát is cseréltem, mert már eléggé odavolt. Ha netán megforralná a vizet akkor ne legyen gond neki ott kinyitni. Nehogy más engedjen! 5 liter hűtőfolyadékot kevertem be. Abból még egy pici maradt is. Feltöltés után megnyomkodtam a csöveket, hogy első indítás előtt jusson mindenhova. Próbakör után egy picit még kellett rátölteni.

Ezek után irány műszaki vizsga! Meg is dicsérték és kérdezték, hogy használom e egyáltalán a kocsit? Mert nem látni rajta. Mondom sajnos kevesebbet mint szeretném. De idénre sok terv van :)


Szép estét mindenkinek! Sziasztok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr1217840407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása