Balog Műhely

Irány a műszaki!

Mercedes ML 270 CDI W163

2023. február 21. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa

 

Sziasztok!

 

Eljött a műszaki ideje, úgyhogy most már neki kellett állnom az ML Mercinek. Három problémát kell megoldanom az előműszakira. Az utolsó utánfutós kaland óta gyorsan villog az irányjelző, kiszakadt az első felső lengőkar gömbfej porvédő gumija jobb és bal oldalon egyaránt, illetve még a jobb hátsó spirálrugó van eltörve.

Van a rugó alján egy gumi borítás, ezt lehámozva látható a probléma.

01.JPG

A kerékjárati burkolatot eltávolítva megláthatjuk a lengéscsillapító-rugó kombó tetejét.

02.JPG

Ha a pótkerék irányából támadunk, akkor könnyebben hozzáférünk a 3 anyához. Kis kezűek előnyben!

03.JPG

Az alsó lengőkar két csavarját és a kicsi stabilizátor rudat kiszereltem. Valamint a lengéscsillapító alján van egy anya ami rögzíti a lengőkarhoz.

04.JPG

Nem adta könnyen magát, de sikerült kiszedni a helyéről.

05.JPG

Rugót összehúzattam és szét is szedtem a két alkatrészt. Ugye itt nagyon kell vigyázni, mert ha szétugrik akkor okozhat nagy és fájdalmas meglepetést.

06.JPG

Az összerakás gyorsabban ment már.

07.JPG

A rugó hosszára már nem emlékszek, de többet is felajánlott a rendszer, úgyhogy erre figyelni kell. Alapértelmezetten kettő darabot hoztak a jobb és bal oldalra egyaránt, de én csak ezt a felét cseréltem ki. A másik oldalon már korábban cserélték, mert azon már nem volt rajta a gumi borítás. Ha visszadobják a műszakin akkor majd visszatérünk a témához :)

Ez után még a kocsi alatt maradva nekiláttam az első-felső lengőkaroknak. Ugyanis a gömbfej nem kiszerelhető a lengőkarból gazdasági okból. Csak itt én álltam a rossz oldalon.

01_1.JPG

Itt is a műanyag dobbal kezdünk.

02_1.JPG

A csavarok nagyon makacsak voltak. Az anyákat még le tudtam szedni, de onnantól kezdve se előre se hátra.

03_1.JPG

Amit kellett azokat lekötöttem.

04_1.JPG

05_1.JPG

06_1.JPG

A legjobb megoldásnak a fúrógép tűnt. Gondoltam körbefúrom az egészet és hidegvágóval meggyőzöm, hogy itt már nincs rá szükség.

07_1.JPG

Ez is lett. Mindenhonnan megfúrtam, amíg a gumit el nem értem, aztán jöhetett a véső.

08.JPG

Egyik fele kinn!

09.JPG

Ez után pedig már hozzáfértem a flex-el a a csavarokhoz. Persze miután a gumit lehámoztam róluk.

Az összerakással itt sem volt gond. A lengőkart középre beállítottam, aztán majd úgyis lesz futómű beállítás ha egyszer kész leszünk. 

10.JPG

Igen jól látjátok. A lengéscsillapítót is le lehetett volna pucolni. De akkor miről írnék legközelebb? Meg amúgy is alig volt idő mindenre...

11.JPG

A másik oldalon a gömbfejkinyomónak ismét hasznát vettem és természetesen itt is fúrni-faragni kellett.

12.JPG

 

Irányjelző!

Az utolsó utánfutós alkalom óta gyorsan villog az irányjelző, bármelyik irányba is használom. Ezek alapján a csatlakozó lett a gyanúsított.

A csomagtérben megbontva a kárpitot ott van egy csatlakozó ami az utánfutó csatlakozóhoz megy.

01_2.JPG

Ha ezt széthúzom, akkor minden rendesen működik. Vagyis innen hátrafele lesz a probléma. Már csak le kell varázsolni a helyéről az aljzatot. Ez is ragaszkodik eléggé...

02_2.JPG

A műanyag házban van egy kicsi mikrokapcsoló ami a jelet küldi, hogy rácsatlakoztunk egy utánfutóval.

03_2.JPG

Ott van benn.

04_2.JPG

Itt látható az a kis műanyag kar mit benyomunk mikor a csatlakozót rádugjuk.

05_2.JPG

Így néz ki szétszedve, elpucolva.

06_2.JPG

Folyamatosan zárást ad már a mikrokapcsoló, bárhogyan is nyomogatom rajta a gombot.
Sikerült is rendelni egy újat a conradtól. Vettem még hozzá sarukat is hátha a kis csatlakozót nem tudnám eltakarítani megfelelően. A csomagolásnál kicsit túlzásba estek...

08_1.JPG

Összeépítve, mehet vissza a helyére. Az új az 3 kivezetéses, de nem volt vele gond. Ráment így is a csatlakozó.

07_2.JPG

Még kellett egy új tartót is csinálnom neki, mert a régi elporladt.

09_1.JPG

Ezzel el is készültünk mindennel. Műszaki vizsga sikeres lett és a futómű beállítás is. Utána érezhetően jobb lett az autó.

banfi.jpg

Szép napot mindenkinek!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr7018055232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása