FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa
Sziasztok!
Eljött a műszaki ideje, úgyhogy most már neki kellett állnom az ML Mercinek. Három problémát kell megoldanom az előműszakira. Az utolsó utánfutós kaland óta gyorsan villog az irányjelző, kiszakadt az első felső lengőkar gömbfej porvédő gumija jobb és bal oldalon egyaránt, illetve még a jobb hátsó spirálrugó van eltörve.
Van a rugó alján egy gumi borítás, ezt lehámozva látható a probléma.
A kerékjárati burkolatot eltávolítva megláthatjuk a lengéscsillapító-rugó kombó tetejét.
Ha a pótkerék irányából támadunk, akkor könnyebben hozzáférünk a 3 anyához. Kis kezűek előnyben!
Az alsó lengőkar két csavarját és a kicsi stabilizátor rudat kiszereltem. Valamint a lengéscsillapító alján van egy anya ami rögzíti a lengőkarhoz.
Nem adta könnyen magát, de sikerült kiszedni a helyéről.
Rugót összehúzattam és szét is szedtem a két alkatrészt. Ugye itt nagyon kell vigyázni, mert ha szétugrik akkor okozhat nagy és fájdalmas meglepetést.
Az összerakás gyorsabban ment már.
A rugó hosszára már nem emlékszek, de többet is felajánlott a rendszer, úgyhogy erre figyelni kell. Alapértelmezetten kettő darabot hoztak a jobb és bal oldalra egyaránt, de én csak ezt a felét cseréltem ki. A másik oldalon már korábban cserélték, mert azon már nem volt rajta a gumi borítás. Ha visszadobják a műszakin akkor majd visszatérünk a témához :)
Ez után még a kocsi alatt maradva nekiláttam az első-felső lengőkaroknak. Ugyanis a gömbfej nem kiszerelhető a lengőkarból gazdasági okból. Csak itt én álltam a rossz oldalon.
Itt is a műanyag dobbal kezdünk.
A csavarok nagyon makacsak voltak. Az anyákat még le tudtam szedni, de onnantól kezdve se előre se hátra.
Amit kellett azokat lekötöttem.
A legjobb megoldásnak a fúrógép tűnt. Gondoltam körbefúrom az egészet és hidegvágóval meggyőzöm, hogy itt már nincs rá szükség.
Ez is lett. Mindenhonnan megfúrtam, amíg a gumit el nem értem, aztán jöhetett a véső.
Egyik fele kinn!
Ez után pedig már hozzáfértem a flex-el a a csavarokhoz. Persze miután a gumit lehámoztam róluk.
Az összerakással itt sem volt gond. A lengőkart középre beállítottam, aztán majd úgyis lesz futómű beállítás ha egyszer kész leszünk.
Igen jól látjátok. A lengéscsillapítót is le lehetett volna pucolni. De akkor miről írnék legközelebb? Meg amúgy is alig volt idő mindenre...
A másik oldalon a gömbfejkinyomónak ismét hasznát vettem és természetesen itt is fúrni-faragni kellett.
Irányjelző!
Az utolsó utánfutós alkalom óta gyorsan villog az irányjelző, bármelyik irányba is használom. Ezek alapján a csatlakozó lett a gyanúsított.
A csomagtérben megbontva a kárpitot ott van egy csatlakozó ami az utánfutó csatlakozóhoz megy.
Ha ezt széthúzom, akkor minden rendesen működik. Vagyis innen hátrafele lesz a probléma. Már csak le kell varázsolni a helyéről az aljzatot. Ez is ragaszkodik eléggé...
A műanyag házban van egy kicsi mikrokapcsoló ami a jelet küldi, hogy rácsatlakoztunk egy utánfutóval.
Ott van benn.
Itt látható az a kis műanyag kar mit benyomunk mikor a csatlakozót rádugjuk.
Így néz ki szétszedve, elpucolva.
Folyamatosan zárást ad már a mikrokapcsoló, bárhogyan is nyomogatom rajta a gombot.
Sikerült is rendelni egy újat a conradtól. Vettem még hozzá sarukat is hátha a kis csatlakozót nem tudnám eltakarítani megfelelően. A csomagolásnál kicsit túlzásba estek...
Összeépítve, mehet vissza a helyére. Az új az 3 kivezetéses, de nem volt vele gond. Ráment így is a csatlakozó.
Még kellett egy új tartót is csinálnom neki, mert a régi elporladt.
Ezzel el is készültünk mindennel. Műszaki vizsga sikeres lett és a futómű beállítás is. Utána érezhetően jobb lett az autó.
Szép napot mindenkinek!