FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa
A családba egy számunkra új autó érkezett és ennek az ilyenkor elvégzendő karbantartását szeretném bemutatni nektek. Kicsit kilóg a sorból, mert még Opel soha nem állt a műhelyben. Amiket cserélni fogunk a következőek: olaj és olajszűrő, levegőszűrő, utastérszűrő, gázolajszűrő. A használati útmutató alapján az A17DTR motorkódhoz 5,4 liter olajra lesz szükségünk. Az olaj minőségi szintje dexos 2 viszkozitása pedig SAE 5W30. Akkor menjünk bevásárolni! Az ablaktörlő lapátok azok az ML-re mennek majd.
Nézzük mivel állunk szembe. Levegőszűrő bal oldalt, az olaj és gázolajszűrő elrejtve az utastér felőli oldalon.
Egy kicsi bemelegítő autózás után az olaj leeresztésével kezdtem. Amihez egy T45-ös torx kell.
Ezt kicsavarva jött is szépen az olaj. A leeresztő edényt letettem a földre, hadd csöpögjön amíg az utastérben folytatjuk.
Az utastér vagy más néven a pollenszűrő cseréje a következő. Ezt a kesztyűtartó mögött találjuk. A kesztyűtartó alatt van egy két műanyag csavarral rögzített elem.
Kicsavar és már kint is.
A kesztyűtartót 4 db csavar fogja. Kettő darab lent, kettő pedig a lenyitott ajtó mögött van jobb és bal oldalt. Utána már csak a világítás csatlakozóját kell lehúzni.
Itt már látjuk a célt. Még a lábfűtés légcsatornáját kell eltávolítanunk. Ez nincs csavarozva csak le kell pattintani.
Könnyen jött.
Itt a fedél amit le kell szednünk. Az alsó részén fogja két csavar átlósan, felül pedig beakasztós.
Itt már csak ki kell húzni a régit. Van amikor itt sok levelet is találunk.
Az új szűrő behelyezésekor figyelni kell a levegő áramlás irányára. Ez jelölve is van az új szűrőn. Az utastér felé kell mutatnia. Akkor mehet is vissza minden. Még annyit kell megnéznem, hogy a világítás miért nem jó a kesztyűtartóban. Néha világít néha nem. Ki lehet pattintani a helyéről.
Szétszedtem a vezető részeket és jól láthatóan el van feketedve a megszakító rész.
Csiszolópapírral megtakarítottam mindkét részt és mehet vissza minden a helyére. Belül akkor végeztünk.
Most a levegőszűrő csere jön. A felső burkolat néhány csavarját kilazítva félre lehet hajtani a fedelét.
Kiporszívóz és jöhet be az új szűrő. Itt a szűrő alján még van egy kis szövet rész is.
Szorosan illeszkedik a helyére.
Csavarok vissza és ez is készen van.
A következő részhez egy kicsit még bontanunk kell. Az ablakmosó fúvókákat tartó műanyag részt kell leszedni.
Először a gumit szedtem le, majd ez a műanyag rész kis játékkal kipattintható a helyéről.
A következő elemet 4 db csavar fogja illetve még az ablaktörlő motor vezetéke is ide van rögzítve.
Ezekért jöttünk:
Az olajszűrőház tetején van egy műanyag sapka amit egy 32-es hatlapfejű dugókulccsal lehet levenni. Az új szűrőhöz 5 darab tömítést kapunk.
A nagy tömítés a sapka felső részére megy. Két kisebb különböző méretű pedig az alsó részére. Ebből a kettőből maradt egy-egy amit nem tudom hova szántak, mert ide nem tudok tenni többet és az alsó leeresztő csavarhoz sem passzolnak. Oda találtam itthon a készletben megfelelőt ami 16x2,5.
Ezt is és a többit is kicsit beolajozva összeraktam. Célszerű a gumi tömítéseket itt megolajozni, mert akkor becsavarozásnál jobban illeszkednek és nem gyűrődnek fel.
Ha már itt vagyunk lent. Nem volt már fent a gyári haspáncél, de nem sokat törődtek vele amíg fent volt. A jobb oldalon egy része még fent maradt és ahogy nézem úgy vágták le. Bal oldalt már semmi nincs.
Most a gázolajszűrő jön. Itt nem kell lekötni semmit, elég a középen található csavart kitekerni és el lehet hajtani annyira, hogy cserélni lehessen.
Itt is kapunk tömítéseket. Egyet a fedél alá, egyet pedig a csavar feje alá.
Ezután már csak össze kell rakni mindent és megvagyunk.
A jobb oldali torony mellett itt a műanyag burkolatok alatt van két csatlakozó amire nincs semmi dugva és nem is találok semmit amire rámenne. Nem tudom mihez lehet. Működési rendellenességet még nem fedeztünk fel.
Hát ennyi lett volna ez a kis apró karbantartás.
Szép napot!
Sziasztok!