Balog Műhely

Mindig van mit csinálni

2022. május 30. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa

 

Sziasztok!

Ma sok mindenről lesz szó. Folytatás biztos, hogy lesz, mert még most is vannak új dolgok. Ez a cikk sem akart ilyen hosszú lenni de csak jöttek a megoldandó problémák és már tovább nem akartam várni. Amiket ma érintünk azok a következőek: turbó, szélvédőmosó tartály, porlasztók, szervó olaj, fűtés tekerők világítása, USB töltő, motortartó bakok. Na lássunk neki! Az alany egy Mercedes W163 ML270 2001-ből, vagyis első szériás.

A hibajelenség elég beszédes volt, ugyanis gyenge lett az autó. Nagyon gyenge. Mivel más jelenség nem volt a turbóra gondoltam először. A diagnosztikát azért rácsatlakoztattam mit mutat. A műszerfalon hibaüzenet nem volt.

100.JPG

Jól sejtettem. A motortérből nem láttam semmit ami közelebb vitt volna a megoldáshoz. Az alsó burkolatot leszedtem és már látszott is mi lesz a baj. A turbót szabályozó vákumszelep csöve elszakadt.

101.JPG

A vákumcső szerencsére elég hosszú volt ahhoz, hogy egyenesre levágjam és mehetett is vissza a helyére. Hibakód törlése és vissza is jöttek a lovak. Rosszmájú szervizbe ez a 30 perces mutatvány elég sokba is kerülhetett volna. Örültem, hogy ennyivel megoldódott.

 

A következő feladat az ablakmosó tartály cseréje volt. Minden alkalommal mikor utána kellett tölteni, imádkoztam, hogy a kupak és a tartály még ezt bírja ki. A tartály már ragasztva van a kupak pedig már eléggé hártyás.

201.JPG

202.JPG

Mivel az én kocsimban nincs fényszóró mosó így csak két szivattyút kellett megszabadítanom a csövektől és az elektromos csatlakozóktól.

203.JPG

Bontani azt kellett, mert a hely az elég szűkös. Ráadásul én a nagyobb tartályra cseréltem, mert csak ilyet tudtam beszerezni. A bal fényszórót ki kellett szerelni, a másik oldalit elég volt csak kibújtatni, mert a homlokfalat is le kellett szerelni.

204.JPG

A relé és biztosíték dobozt is fel kell lazítani. Tényleg minden helyre szükségünk lesz!

205.JPG

Magát a tartályt egy csavar rögzíti a fülén keresztül. Ez után jöhetett a játék. Bár ez még annyira nem volt vészes, könnyen kijött. A képen van középen egy kis kör alakú gumi, ahova a tartály alján lévő "pöcök" bele kell, hogy találjon.

206.JPG

Jöhet a helyére az új.

207.JPG

Küldtek hozzá tömítő gumidugót a fel nem használt szivattyúhoz. Ugye nekem csak 2 van de 3-nak van kialakítva. Illetve a meglévő szivattyúkhoz is került új tömítés. Ezek után még maradt egy helyem ahova a szintjelzőt kellene beszerelni. De nekem olyan nincs. Az előző tartályban hely sem volt a számára. Az én ML-em ugye első szériás, lehet később már alkalmaztak szintjelzőt. Szerencsére az otthoni gumi dugó rengetegben találtam egy megfelelőt ami tökéletesen belepasszolt.

208.JPG

Most indult csak igazán az akrobatika! Mindent is mozgatva nagy nehezen sikerült betalálni a helyére. A koreográfiát nem tudnám elmondani de lehet közben fejtetőn is voltunk.
Az oldalán az a kis fül nem éri el azt a részt ahova be kellene pattannia a karosszériában, de teljesen a helyén van és stabil.

209.JPG

210.JPG

Mehet fel a sapka és kész is vagyunk ezzel a résszel.

211.JPG

 

Most jött az a rész amitől a legjobban féltem. Soha nem szerettem annyira megbontani az autót, hogy az ne legyen járóképes, mert ha valami nem jön össze akkor lehet szállítani a szakihoz. Akkor pedig már egész más szájízzel állnak neki, hogy tessék a hülye gyerek nekiállt és itt vannak kosárban az alkatrészek...

Ha már itt vagyunk, itt van 2 darab (vagyis itt már csak egy) kis gumi ami tartja a levegőszűrő házat a hengerfejhez. Ezt is már rég pótolni akartam. Mindig szoktam tenni rá gyors kötözőt mikor erre járok de ennek most vége lesz. Alkatrész szám: A 6110940085

301.JPG

A hiba ami miatt idejöttünk az az, hogy mikor jár a motor "ciccegő" hangot hallok. Olajcsere alkalmával vettem észre. Az utastérből nem hallottam, de felnyitva a motorháztetőt már igen. Valahol kifúj. Füllel keresve a 4. vagy 5. hengernél lesz a probléma.

302.JPG

Leszedtem a résolaj csövet, a magasnyomású csöveket lekötöttem és lezacskóztam, és kicsavartam a porlasztókat rögzítő bilincsek csavarjait.

303.JPG

304.JPG

Itt már látható is, hogy az utolsó hengernél lesz a probléma. Ezért melegszik be olyan hamar! Van rásegítése a hűtővíznek! (Amúgy tényleg van neki gyári elektromos (: )

305.JPG

Saját elgondolásból, úgy döntöttem, hogy mindegyik porlasztót kiszedem és elküldöm bevizsgálásra. Ha már meg kell bontani akkor legyen minden egyforma. És ugye meleg motornál szereljük ki, hogy javítsuk az esélyeinket.

306.JPG

Már készültem erre a feladatra és vettem egy porlasztó kiszerelő készletet. Nagyban megkönnyítette a munkát. Az 5 porlasztóból 3-at tudtam kézzel kihúzni. A többinek le kellett vennem a tetejét, hogy rá tudjam csavarni a csúszó kalapácsos szerszámot.

307.JPG

A hűtővízből kellet kicsit leengednem, mert az utolsó hengernél útban van a kiegyenlítő tartály. Az alsó csövét nem kellett lekötnöm, mert azzal már el tudtam annyira fordítani, hogy odaférjek. Természetesen az volt a legmakacsabb. De még időben voltam és nem volt annyira belegyógyulva. 10-12 ütés után kijött. Nem szép látvány.

308.JPG

A készletben vannak kicsi hüvelyek amiket bele tudok tenni a csúcsok helyére, hogy ne essen bele semmi az égéstérbe amíg takarítom.

309.JPG

Itt már jól haladtunk a tisztítással. Ehhez is vannak szerszámok a készletben. Közben porszívóztam is. Szerkesztettem rá egy kicsi levegőcsövet, hogy beférjek mindenhova.

310.JPG

A porlasztókat elvittem szakműhelybe. Nem sokkal később jött a hír. Bemérték őket és az egyik az nagyon gyenge a többi pedig 70%-os.

Mit lehet tenni?
- Azt az egy rosszat felújíttatom és akkor lesz egy jó és négy közepes.
- Veszek egyet a bontóból vagy hirdetésből összerakom és kitudja milyen lesz. Bár akkor előtte azt is bemérettem volna.
- Mindegyiket felújíttatom.

Az utóbbi nyert. Valamint még kapott új bilincseket(A6110170139) és csavarokat(A6119900122) is. Az új tűzkarikákat adták hozzá(A6010171360).

311.JPG

Az összeszerelés jól ment. A leszorító csavarok furatait is jól kitakarítottam, hogy a csavarok könnyen menjenek benne. A porlasztók oldalát nagyon vékony zsírral bekentem. Remélem ezzel már nem magamnak kedvezek majd. Finoman, pontosan be a helyükre, majd rá a bilincs. A csavarokat 7 Nm nyomatékkal kell lehúzni, majd 2 ütemben 90 fokkal. Utána mehetnek vissza a csövek. Az 5. hengernél a résolajcső az már elöregedett és kicsit szivárgott is a gázolaj.

312.JPG

314.JPG

Ez sajnos nem volt otthon gyári, úgyhogy a helyi autósboltból vettem egyet. Tudom csak a gyári Mercedes a jó, de most nem volt időm csak ezért elmenni a Mercedes szervizbe. Meglátjuk meddig bírja. A burkolat úgysem kerül még vissza egy darabig megfigyelés céljából.
Az indítás könnyen ment. Nem lett nagyon levegős, sőt. A hang megszűnt, szépen jár minden. Na de majd a megtett kilométerek megmutatják.

 

A következő az egy kis olajfolyás lesz. Van aki azt mondja egy kis folyás nem gond, addig sem rohad az autó. A szervó olaj tartály alja szivárog valahol. Már elég vastagon van ott a sár.

401.JPG

Leengedni ezt nem nagyon lehet úgyhogy irány az orvos!

402.JPG

Kettő cső csatlakozik rá alulról. A hozzáférés elég nehézkes. A csöveket megnézve nem találtam rajtuk sérülést. A tartályt 3 csavar fogja. Kiszedtem és úgy el tudtam rendesen takarítani ott mindent. A csövekre tettem új bilincseket, meglátjuk. Nagyon nehezen lehet az egyik csavart meghúzni. Nincs hely. Közbe arra gondoltam, hogy ne húzd meg annyira, mert elég hosszú a műanyag cső nyúlvány nehogy letörd! Dehát akkor már tudjátok mi lett... Letörtem.

405.JPG

404.JPG

Szuper! Honnan szerzek ilyet?! Közeli bontókban nem találtam vagy nem vették fel ugyanis már délután 4 óra elmúlt. Akkor irány az internet. Egyik Mercis csoportban találtam szerencsére. Kocsiba be és irány. Aznap már nem folytattam de legalább lett alkatrész. Alkatrész szám: A2034600083. Másnap sikeresen össze szereltem. Olaj feltölt és kész. Most még minden száraz. Remélem így marad. A szükséges olaj az ugyan az ami az automata váltóhoz kell ATF Dexron II D.

406.JPG

407.JPG

 

Megszűnt a világítás a fűtés konzol tekerői mögött. Mivel ekkor még többet volt sötét elég zavaró volt. A hőmérséklet szabályozó mögött van egy kis rizsszem izzó. A tekerőt lehúzva ki lehet venni.

501.JPG

502.JPG

De csak egy nagyon pici fogóval. Az égő ugyanis nem lóg túl a plexi lapon hanem azzal egy síkban van és nem sok hely van körülötte. Kiszedés közben sikeresen be is ejtettem. Ezt meg nem akartam ott benn hagyni. Négy fület kell kipattintani és le lehet venni a burkolatot.

503.JPG

Új égő be és mehet vissza. Ez is kész! Haladunk!

 

Végre most nem hiba jön. Az anyós ülés előtti 12V-os csatlakozót cserélem le USB-re. A műanyag burkolatot ha jól emlékszem 2 csavar fogja. Ez könnyen le jön és utána már csak a vezetékeket kell lehúzni.

601.JPG

Kiszedtem a régi csatlakozó aljzatot. Az új majdnem be is fér a régi helyre. Fúrni nem kellett elég volt szikével kicsit lesorjázni és be is ment. Kapcsolót kellett tennem rá, mert itt állandó 12V van. Azt alulra faragtam be így nincs szem előtt.

602.JPG

603.JPG

Bekapcsolva mutatja a feszültséget is.

604.JPG

 

Motortartó bak. Alapjáraton nagyon rezgett az autó és egy adott fordulatszámon az utastérben minden berezgett. Már nem emlékszem mennyin de alacsonyon. Gondoltam megnézem milyenek a bakok. A jobb oldal egyszerűbbnek tűnik. Kezdjük ott.
A műanyag dobbetétet kis műanyag anyák fogják a karosszéria elemből kiálló már majdnem teljesen elrohadt csavarokon. Majd ezzel is kellene kezdeni valamit.

701.JPG

Dobbetét ki és ott is van egy kis fém takaró alatt az alkatrész.

Három darab csavar fogja. Kettő alulról egy pedig felülről. Lelazítottam mindegyiket és alulról kicsit felemeltem a motort, hogy tehermentesítsem. Már nem emlékszem pontosan, de van a motoron egy-egy tartó konzol mindegyik oldalon és azt hiszem itt is le kellett azt is csavarozni. A másik oldalon biztosan. A különbség jól látható.

705.JPG

A régi bakból túlságosan lelógó csavar már az alvázon található konzolt is elérte.

707.JPG

Meg is van írva, hogy melyik irányba kell beépíteni. Ez már nem gyári volt. Most gyári alkatrészeket kapott új önzáró anyákkal. A két oldalé eltérő cikkszámon van. Bal: A1632400217 Jobb: A1632400417

715.JPG

A jobb oldal hamar meglett. Túl könnyű is volt.

Bal oldalt már sok minden útban van. Leginkább az EGR szelepháznak a tartója. Egy szép nagy vas és a motor tartó konzolra csatlakozik.

709.JPG

Az EGR szelepnél pedig az egyik csavar pont a szervó szivattyú csöve mögött megy el. Vagyis? Szervó olaj megint leszív és cső leköt. Nem rég csináltam...

711.JPG

Itt jobb volt a helyzet de már itt is elindult a folyamat.

712.JPG

713.JPG

Az a kifejezés, hogy KEVÉS hely van az nagybetű, mind. Ha ezzel a felével kezdtem volna akkor a jobb oldalt csukott szemmel is megcsináltam volna. Amikor elindítottam az autót már akkor észrevettem, hogy nem vettem észre semmit. Hatalmas volt a változás! Mintha egy új autóban ülnék annyival komfortosabb lett! A leállítás is és a menetzaj is sokat javult. Kíváncsi leszek meddig bírja majd.

Összefoglalva jól sikerült minden. Ezt így több hónap után jelenthetem ki, mert mire a cikk megírásra került addigra sok idő eltelt. A porlasztók is jól teljesítenek. Ami volt előtte, hogy padlógáznál nagy fekete füst felhőt köpött ki az szinte teljesen megszűnt. Legalábbis a tükörben semmit nem látok. Addig az jellemző volt. De nem egyszerre tűnt el hanem 1-2 hét után. Ahogy az elején ígértem hamarosan pedig folytatjuk.


Szép napot!
Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr5317843959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása