FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!
Sziasztok!
Ismét megkésve jelentkezem. Ma a 124-es lesz terítéken. A mostani részben a fékekkel és a szűrők cseréjével foglalkozom. Időben több hónappal ezelőtt kezdünk aztán csak a végére érjük utol magunkat. Amúgy sose...
Eljött az ideje az olaj és szűrők cseréjének. Az olaj nem nagyon szokta elérni a futásteljesítményhez kötött értéket, inkább az időszakos az ami előbb elérkezik. Remélhetőleg ez idén változni fog, mert hiába szeretném megóvni menni is szeretek vele és neki is akkor jó, bár lett egy másik nyári vas is de erről majd később.
Az alkatrész vásárlás mindig hamar megvan, aztán már csak az időpontra kell várni.
Bemelegítés után olaj leenged és olajszűrő leszed. Az egyik dolog amit nem szeretek a kocsin, hogy miért fejtetőn kell lennie a szűrőnek? Olajfolyás nélkül sose úszom meg.
Amíg a fáradt olaj lefolyik addig levegőszűrő csere.
Ez a fajta nagy szűrő nekem kifejezetten tetszik.
Réz tömítés cserél a leeresztő csavarnál és mehet bele az új olaj.
A következő az üzemanyag szűrő csere lesz. Ezt még soha nem cseréltem a 124-esen, pedig már rég óta tervben van.
Elsőnek összhangba hozzuk a kinti nyomással.
Majd alulról támadunk. A szűrő a kocsi alján lesz a jobb hátsó ülés alatt nagyjából. 3 db műanyag anya fogja a burkolatot.
Itt is van a hármas fogat.
Nyomástartó - Üzemanyagszűrő - Üzemanyag szivattyú
A tank felől érkező gumi csövet "elzárjuk".
Ezek után a csöveket lekötjük és a kis csavar fellazításával ki is tudjuk venni a helyéről. Alig jött ki üzemanyag, csak pár cseppel kellett megbirkózni. Rosszabbra számítottam.
Lehet, hogy még eredeti?
A szükséges réz tömítéseket cseréljük és mehet is vissza minden szépen.
El is indítottam, de csepegett. Második vagy harmadik meghúzásra lett csak jó. Már kezdte elnyalni a szűrő anyájának a fejét. De végül megúsztuk szárazon.
Aztán ezek után jött a fék. Már világított a műszerfalon a kis lámpa, hogy nézzek rá a fékbetétekre.
Kocsi felemel, kerekek le és a féknyereg leszerel.
Itt már megszabadítva mindentől. Kicsi tisztítás ráfér majd. Itt akinek jó a szeme az már tudja mi lesz majd a következő cikk témája.
Már vállasak a tárcsák is és méret alattiak, úgyhogy azt is cseréljük.
Itt lehet látni, hogy a kopásjelző is már elérte a tárcsát. Hát persze hiszen azért világított a műszerfalon a visszajelző!
Az új és régi betétek. Még annyit kibírt volna mire kapok időpontot a szervizbe, csak utálom, ha világít valami a műszerfalon.
Új tárcsa már fent is.
A csúszkákat is ellenőriztem. A gumiharangok épek. Tisztítás után kaptak új zsírt.
Így már teljes a kép.
A nehezén túl vagyunk, jöhet egy légtelenítés.
Gondoltam...
Aztán nem ment. Sehogy sem. A hátsó tengellyel nem volt gond. De elől semmi nem jött. Pár csepp aztán annyi. Csak levegős pici folyások. Pedig már teljesen fel volt töltve a tartály is. Épp csak ki nem folyt. Valami szuszogást is hallani a főfékhenger környékéről. A pedál nyomkodás közben nem volt folyamatos a mozgása. Középút környékén ugrott egyet, vagy valami fura akadás volt tapasztalható. Hát akkor nézzük már meg azt a főfékhengert!
Fecskendővel kiszívtam a tartályból a fék folyadékot.
Ugye nagyon vigyázni kell vele, mert lemarja festéket. A kuplunghoz tartozó alsó csövet lehúztam. Ez után felfelé kihúztam a tartályt. Elég nehezen jött le.
Lekötöttem a merev fékcsöveket. Egyiket ki is pattintottam a tartójából, hogy legyen egy kis játéktér. Aztán a két darab anyát kicsavarva ki lehet venni a helyéről. Kellett vele táncolni mire kijött.
Akkor mehetünk az asztalhoz. A zégergyűrűt kiszedve az első dugattyút ki is lehet húzni.
A másik köré még benn van.
A próbálkozások közbe, ahogy nyomkodtam azt vettem észre, hogy az a kis tengely mintha el-el fordulna.
Félállásba benyomtam a dugattyút, fogóval megfogtam és ki is tudtam húzni szépen.
És végre kijött!
Megjött az új tömítés készlet.
Amibe a tartály beleül azok a tömítések sajnos nem részei a készletnek. Azt külön kellett megrendelnem a Mercedestől. 3000 Ft volt darabja. Ugye két darabra van szükségünk. A régieket kiszedve kicsi különbség van a kettő között. Az egyiknél ki van hagyva annak a kis tengelynek a helye ami a belső dugattyút fogta. Cikkszám (A 000 431 15 50) viszont csak egy volt mindkettőhöz, úgyhogy azt választottam. Cserére megérettek ők is.
Várunk az újakra.
De sokat itt már nem kell, csak görgetni :D
Összerakás közbe az új gumi tömítéseket finoman bekentem fékolajjal, hogy könnyebben a helyükre menjenek.
Na visszaszerel minden. A kuplung csövének a vége repedezett volt már. Abból egy nagyon picit levágtam és kapott egy bilincset is.
Akkor próbáljuk meg újra. Tartály teli tölt, kocsi a levegőbe, mind a négy kerék leszerelve és megyünk körbe. Az útmutató szerint mindig a főfékmunkahengertől a legtávolabbi ponttal kezdjük és úgy megyünk visszafelé. Jobb hátsó - bal hátsó - jobb első - bal első.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Fék benyom - légtelenítő csavar nyit - légtelenítő csavar zár - fék felenged.
Végre sikerült! Addig nyomattuk amíg mindenhol meg nem jelent az új tiszta folyadék. Kétszer mentem körbe, de másodjára már levegő nem jött sehol sem. Mivel a kuplung is ebből a tartályból dolgozik, azt is átnyomattuk.
A fék nagyon jó lett. Sokkal keményebb lett mint mielőtt nekiláttunk.
Tesztkör után is minden okés :)
Szép napot!
Sziasztok!