Balog Műhely

Még pár apróság aztán jó lesz

2020. január 29. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

 

Sziasztok!

A mai alkalommal több mindenre is sor kerül majd. Rosszalkodott az első ablakemelő kapcsoló, az első fék visít, az ülésfoglaltság érzékelő hol jó hol nem és egy kis kiegészítőként egy tolató kamerát is beépítettem. Na lássuk!

Mikor megvettem az autót az akkori tulajdonos adott hozzá egy új a kapcsoló panelt úgyhogy ezt nem kellett beszerezni. Ebben nekem a fa betéteket már kicserélték karbon mintás műanyagra. A váltó kulissza körül található műanyag keretet csak ki kell pattintani egy lapos csavarhúzóval.

 Ez után a könyöklő alatti tárolót felnyitva két csavar eltávolítása után ki lehet venni a kárpitot.

Majd innen benyúlva az egész műanyag betétet ki kell pattintani a helyéről, azt csavar nem fogja.

A csatlakozókat nem lehet összekeverni, mert mindegyik másfajta. A panelt néhány darab csavar fogja a műanyaghoz. Itt az új ami megy be a helyére.

Így néz ki hátulról:

Visszafelé összerak és ez már kész is van.

A következő hiba a fékkel volt. Néhány héttel a vásárlás után elkezdett visítani. A féktárcsán látható barázdák nem jósoltak sok jót.

A gyári emelő szerintem meglepően stabil. De azért még azon kívül alátámasztottam a kocsit, nehogy baj legyen. A kereket leszerelve már teljes a kép.

Féknyereg leszerelés után láthatóvá vált, hogy mi szántotta végig a tárcsát. Hát ez bizony jól elkopott. A féknyerget 2 db torx csavar fogja hátulról a tárcsát pedig egy kicsi. A betéteket egy lapos csavarhúzó segítségével könnyen ki lehet ugrasztani a helyükről.

A tárcsa már most egy 1 mm-el a megengedett 23 mm alatt van úgyhogy esztergálni már nem kell. Akkor 4 db új betét és 2 db tárcsa rendel...

 Azért ez már sokkal bizalomkeltőbb látványt nyújt és van rajta kopásérzékelő is.

A féktárcsa alatti agy részt drótkefével jól megtakarítottam és egy kis zsírral kentem be, hogy a féktárcsa majd legközelebb is könnyen lejöjjön. Egy pillanatszorítóval pedig a munkahengert nyomtam vissza a helyére, hogy az új betétek elférjenek.

Mehetnek fel az új alkatrészek! A féktárcsát rögzítő kis torx csavar meghúzási nyomatéka 23 Nm, a féknyereg csavarjai 30 Nm és az a kis alsó lemez csavarja 25 Nm. A vészfékezést persze nem lehet elkerülni azért hívják úgy ahogy de tárcsa csere után egy darabig oda kell figyelni, hogy csak óvatosan fékezzünk amíg nem hőkezelődik az új tárcsa. Legalábbis nekem ez így rémlik még régebbről. De lehet, hogy ezek az új tárcsák már ezt nem igénylik ezt nem tudom. Azért óvatosak leszünk! A kerékcsavarok meghúzási nyomatéka 150 Nm. Egyik fele kész is. Mehetünk a másik oldalra.

 Akkor jöhet az ülésfoglaltság érzékelő. Mindig világított már két visszajelző lámpa a műszerfalon. Az SRS és az AIRBAG OFF jelzés. Már nagyon idegesített. A bőr alatt van bent az ülésbe egy nagy érzékelő ami figyeli, hogy ül e ott valaki vagy gyerekülés van e ott. Újat nem is kerestem a bontott meg kitudja meddig lett volna jó. Találtam viszont egy emulátort amit azt szimulálja, hogy ül rajta valaki. Ennek egy hátránya van, hogy ha baj van akkor is nyílik a légzsák ha nem ül ott senki. De inkább nyílon mint sem. A leírás alapján könnyedén beszerelhető. Az ülés alján található 3 vezetékes csatlakozót lecsíptem és ráforrasztottam a megfelelő helyekre.

Majd rádugva a helyére máris minden rendbe. Semmi más dolgunk nincs vele. Többféle autó típushoz fel lehet programozni. De a megrendeléskor kiválasztjuk az autót és már felprogramozva küldik el nekünk.

Még egy matricát is küldenek hozzá, hogy az ülés nem rendelkezik automata gyerekülés felismeréssel és ülésfoglaltság érzékelővel. Ezt felragasztjuk és megvagyunk.

Megérkezett minden csomag a folytatáshoz. Remélem jól dolgoznak majd együtt.

Akkor lássuk mit is rejtenek a dobozok. A 2 DIN-es fejegységhez adnak beépítőkeretet és hozzá kiszedő szerszámot és egy átalakító kábelt is. Amin egyik ér fontos számomra jelzéssel van ellátva. Erre a szálra adva 12V - ot kapcsolja a kamera képét.

A kisebbik dobozban pedig a kamera vezetékkel és egy anyával. Itt láthattok két szálat ami kilóg a kábelszigetelésből. Ezek megszakításával vagy újra összekötésével lehet két beállítást elvégezni a kamerán. Az egyikkel a képet forgathatjuk el, a másikkal pedig a rasztert lehet be- vagy kikapcsolni.

A régi rádiót kiszedve megvannak a csatlakozók. Jobb oldalt ott van a szokásos dupla 8-as csatakozó. A bal oldali gyári csatlakozóban pedig van egy szál amire +12V-ot ad mikor hátramenetbe kapcsolok. Pont erre lesz majd szükség a kamera kapcsolásához, hogy ne kelljen a rádióhoz nyúlni mikor tolatok.

 Akkor jöhet le a csomagtérajtó kárpitja. A pótféklámpa burkolatát pár csavarral le lehet venni. A belső kilincset csak egy csavar fogja pont a kilincs mögött. A többi már csak műanyag patent. De mivel 20 évesek nem ússzuk meg törés nélkül. Pedig próbáltam finom lenni. A többire ott az ebay :)

Na ha már itt vagyunk a zárat is megnézem, mert szorul. Kinyitom de úgy marad a kilincs. Nekem kell visszanyomni. A rendszámtábla feletti műanyag részt 2 csavar és 2 műanyag patent fogja. Ezt leszedve már csak 2 csavar tartja a zárat. Utána meg még két csatlakozó és a mechanikát kell kiakasztani és kinnt is van. Elég koszos.

Így is szorul. A tengelyre sok kosz ragadt már. Ezért nem tudja a rugó visszanyomni a helyére.

Eltakarítottam az egészet és bezsíroztam. Most már nagyon finoman megy.

A kamerát nem tudom középre tenni, mert ott a kilincs így egy kicsit jobbra megy. A kilincs és a rendszámtábla világítás közé. Itt a kamera alatti műanyagot később kivágtam, mert meg kellett döntenem a kamerát.

Na már csak innen kell valahogy eljutni a rádióhoz. A rádiótól elindultam a gumi szőnyegek alatt, mert ott nem akartam felbontani a kárpitot és a középső boxot se. Ezzel eljutottunk a csomagtartóig. Itt van két kis tető amit ki lehet pattintani. A jobb hátsó ülés mögött a csomagrögzítő fülnél kifúrtam a műanyagot és ezek segítségével már el is jutottam az emelő mellett a D oszlop aljáig.

A D oszlopokat összekötő műanyag kárpitot csak lefele ki kell pattintani.

Ez mögött van még egy csavar amivel a D oszlop felső kárpitja kihajtható annyira, hogy fűződróttal végig tudjunk menni. Azért volt játék mire eljutottam a végére. Itt még egy első próbálkozás.

A gyári gumi átvezetőbe nem férünk bele úgyhogy újat kell csinálni. Fúrtam is két lyukat és átfűztem a vezetéket csatlakozóval együtt.

Egy vastag vezetékről lehúztam a szigetelést és ráhúztam erre a részre, hogy védve legyen egy kicsit jobban.

Ezt még körbetekertem szigetelőszalaggal és beletettem a gumi átvezetőket is.

Csatlakozó összedug és a piros szálon a gyújtás 12V-ot hátraküldjük a testpont pedig adott. Eléggé hátrafelé néz a kamera nem pedig le. Meg kell döntenem. Valami ferde alátét kellene.

Még ezen is vágtunk kicsit, hogy még jobban megdőljön. De a rendszámtábla is elég közel van. Úgyhogy marad így, 

Nagyjából 25 cm marad el amit nem látok. De azt majd rászámoljuk :) Ami beleseik abba a részbe azt meg előzőleg úgy is látom mikor toltatok. A kapcsolás is jó lett. Mikor hátramenetbe kapcsolok a zene nem kapcsol ki csak jön a kép. Utána pedig visszaáll.

Szép napot!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/15414504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása