Balog Műhely

Suzuki ami nem romlik el

2021. augusztus 19. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa

 

Dehogynem!

Sziasztok!

Méghozzá nem is akárhogyan. Vontatni kellett. Csak azt vettem észre, hogy egyre hangosabb a motor. Először azt hittem a kipufogó lesz az, de aztán egyre fémesebb hangja lett, gyengült majd a legvégén megállt. El sem indult csak csörömpölt össze vissza. El nem tudtam képzelni mi történhetett.

Mire a műhelybe értünk már volt egy ötletem. Burkolat le aztán lássuk!

(A vízpumpa tárcsa csavarokat még azelőtt lazítsuk meg, hogy levennénk a szíjat.)

01.JPG

A vezérlést jelre állítva a következőknek kell stimmelnie.

02.JPG

Mindegyik vezérműkeréken van egy jelölés aminek a motorblokk oldalán lévő jelöléssel egybe kell esnie. A főtengelyt hajtva lennt, a felső vezérműkereket jelre állítottam.

03.JPG

Mi a helyzet odalent?

04.JPG

Hááát semmi jó. Négy foggal el van ugorva a vezérműszíj. Ennél a motornál ez nem okoz nagy gondot, mert a szelepek és a dugattyúk így sem tudnak összérni. Ami még rosszabb, hogy a fenti vezérműkerék laza. A szíjat levéve hatalmas holtjátéka van. El - vissza forgatva ennyi:

05.JPG

 06.JPG

Kilazult a csavar és a vezérműtengely végén található csap szétverte a vezérműkerékben található helyét. Nem is kellett nagyon ellenartani, ki tudtam csavarni a csavart.

07.JPG

Kétféle képpen lehet felszerelni ezt a kereket, gondolom egy másik motorfajtához is jó. A csapot ellenőrizve egy nagyon kicsit kotyog a helyén.

10.JPG

Viszont szükségem lesz egy másik vezérműkerékre. Szerencsére van egy donorom, mi másra ha nem erre. Abba is ugyanilyen motor van. Az ezredes G10A motorkódú. Akkor suzuki tali! Amíg ebédelek addig a biztonsági szolgálat veszi át a terepet.

08.JPG

A szelepfedél csavarjai könnyen lejönnek. Csak ami alattuk van speciális gumibetétes alátét, na az nem enged könnyen.

09_1.JPG

Három helyen csapágyazott a vezérműtengely. Meg is vannak számozva és a nyílnak a vezérlés irányába kell mutatnia. Közös csavar fogja ezeket a szelepfedéllel. A másik végéről a gyújtás elosztót is le kell szerelni.

11.JPG

Jobb oldalt kicsit megégett olaj található a siklócsapágy felületén. Azt műannyaggal letakarítottam. Régóta nálam van a kocsi. 8 éve. Mikor megvettem akkor lett rajta vezérlés cserélve és azóta 80 ezer kilómétert futott. Olajcserével se vártam soha 10 ezerig. A donoron persze szép minden.

12.JPG

Közbe alkatrészért elmegyünk. Lett új szelepfedél tömítés, szimering. A gyújtáselosztó konzolja alá viszont nem kaptam tömítést külön. Ahhoz vettem tömítőanyagot és majd csinálok hozzá.

13.JPG

A régit úgy kellett lekaparni, mert az is papír volt. 1 mm-es papírból csináltam hozzá.

14.JPG

15.JPG

16.JPG

Hűtővíz leenged! Vezérlés csere alkalmával szokták cserélni a vízpumpát is. Mondom hamár itt vagyunk akkor azt is lecseréljük. Nem volt könnyű letakarítani erősen fogták a tömítés darabok és nehezen is hozzáférhető.

17.JPG

Na de sikerült. A donorban a vezérműkerék csak egy kimarással rendelkezik, úgyhogy azt csak egyféle képpen lehet feltenni. Megnéztem abban is a vezérműtengely végén található csapot. Masszívabban állt, mint a rosszban. Úgy döntöttem, hogy azt is átrakom. Bár lehet csak addig van jelentősége amíg felrakom a kereket és a csavar fogja erősen, de úgy gondoltam cserélem azt is. A vezérműtengelyen van egy 10-es furat aminek segítségével lehet ellentartani amíg fel vagy le szerljük a kereket. Itt már építünk, bennt az új vízpumpa is. Ha bennt van a helyén ellenőrizzük, hogy szépen elforog e és nem ére bele a blokkba.

Meghúzási nyomatékok:

Vezérműtengely csapágyfedél: 9-12 Nm

Vezérműkerék csavar: 56-64 Nm

Vízpumpa csavarjai: 10-13 Nm

Szíjfeszítő peremes csavar: 9-12 Nm

Szíjfeszítő csavar: 24-30 Nm

18.JPG

Vezérlés fennt, jelre állítva, összerakva. A rendelésnél ehhez a motorhoz két szélességű szíjat is feldob a rendszer. Nekem a 19 mm-es kellett. A gyújtás is visszakerült a másik oldalra.

19.JPG

Még mielőtt jobban összeraktam volna indítottam egyet és minden okés lett. Úgy indult ahogy kell. Teljesen visszaépítettem mindent és kijártam a garázsból.

Na de mi legyen a donorral? Eddig működőképes volt. Megnéztem a két vezérműkereket és a kétféle képpen felszerelhető példányt elforgatva a másik jelöléshez ugyanúgy kiadja a jó pozíciót ehhez a motorhoz. Beépítettem mindent és rápróbáltam. És indul! Délelőtt még volt két nem járóképes suzukim és most mindegyik megy! A donor pedig eladó lesz majd, mert kell a hely. Már korábban el akartam csak nem vitt rá a lélek, de most jó hogy itt volt.

Szép napot!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr1616663402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása