Balog Műhely

Új szelek fújnak

2021. december 13. - balogmuhely

FIGYELMEZTETÉS
Nem autószerelő!
Csak egy amatőr aki megosztja a szerencsétlenkedésit az autóin másokkal!
Autószerelőknek vicclap!
Nem követendő példa!

 

Sziasztok!

A családba egy fiatalabb autó köszöntött be. A mai alany egy S204-es vagyis egy 3. generáció C osztály kombi 2009-ből. A probléma az, hogy a tolató lámpa nem világít és néha az irányjelző sem villog ugyanabban a lámpatestben, illetve az egész jobb oldali lámpatest halványabb a bal oldalihoz viszonyítva. Testhibára gyanakodtam.

A csomagtér felől a kárpit könnyen kinyitható, hogy a lámpához odaférjünk. Itt már látható is mi lesz a baj. A test szál meg van égve. Annyira melegedett már, hogy a szigetelés is elkezdett leolvadni. Világítást, féket, irányjelzőt kapcsolva már füst is előbukkant.

01.jpg

Néhány fület kipattintva már ki is lehet venni az egységet. Erről az oldaláról is látható már az égés.

02.jpg

A csatlakozót már lehúzni sem lehet, úgy megolvadt belül valami. Rendeltem is gyári alkatrészt (A 204 820 18 00) de ehhez csatlakozó az nem jár. Azt meg külön nem tudtak adni a Mercedesnél. Kutatva az interneten találtam felújító készletet hozzá. Gondolom nem ez volt az első ilyen probléma. Az új izzótartóba voltak új izzók is, így azokat nem kellett átrakni.

03.jpg

A csatlakozó felújító készlethez adtak toldó hüvelyeket is. Azokat nem használtam fel, helyette inkább csatos kötőelemmel(wago) oldottam meg. Abba nagyobb felületen lesz a kötés. Egyesével szépen megtoldottam a szálakat, így nem téveszthetem el.

04.jpg

Az elején gondoltam elég lesz csak megtakarítani az érintkezőket, de ez nem így történt. Ennek a két alkatrésznek az ára majdnem 30 ezer forint volt. Lehet, hogy meg lehetett volna oldani valahogy meghekkelve, de amíg van gyári alkatrész addig igyekszem arra cserélni. Bár az sem bírta sokáig. Hogy az a 12 év sok vagy kevés mindenki döntse el maga.

Egy gondolat motoszkált a fejemben. Ha már itt vagyunk nézzük meg a másik oldalt! Ön nyert! Jah, nem! Bocsi!

05.jpg

Itt is már megindult a folyamat. Már feketedik a barna szál és már ezt sem lehet lehúzni, de még jól működik...

A bejegyzés trackback címe:

https://balogmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr8216782080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása